کد خبر: ۸۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 14
عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی:
شفاآنلاین:سلامت> عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی، از پرداخت نشدن دستمزد متخصصان و جراحان پیوند کلیه در هشت ماه گذشته خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : داریوش آرمان افزود: حدود هشت ماه است که جراحان بابت عمل های پیوند کلیه هیچ پولی دریافت نکرده اند که بدون تردید این وضعیت در کیفیت پیوندهای کلیه تاثیر منفی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: انتظار ما به عنوان متولی غیردولتی بیماران از مسئولان ذیربط این است که هرچه سریعتر برای این موضوع چاره ای جدی بیاندیشند.
آرمان ادامه داد: باید تکلیف بدهی طولانی مدت تیم های پیوند کلیه در کشور مشخص شود زیرا با توجه به اخباری که از مراکز پیوند کلیه در کشور شنیده می شود، بخاطر افت کیفیت پیوندها، از علاقه بیماران برای انجام عمل پیوند کلیه کاسته شده است.
وی تصریح کرد: اکنون یکی از جدی ترین دغدغه های این انجمن درمورد بیماران دیالیزی و دچار نارسایی حاد کلیه، موضوع کیفیت پیوندهای کلیه است که متاسفانه اخباری ناخوشایند در این زمینه به گوش می رسد.
عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: از آنجا که ایران به عنوان یکی از پیشگامان پیونده اعضا بویژه پیوند کلیه در دنیا مطرح است، بدون شک تعداد حدود سه هزار پیوند کلیه در سال در کشور از یک سو یک موفقیت بزرگ است اما مهمترین نکته حفظ اعضای پیوندی است.
وی گفت: انتظار داریم که چنین اتفاقاتی هرچه سریعتر به سرانجام مطلوب برسد و این نگرانی و دغدغه از بیماران کلیوی و خانواده های آنها و جامعه پزشکی رخت ببندد و شاهد اتفاقات مثبت باشیم.
به گفته آرمان، بررسی نشان می دهد حدود 70 درصد علت ابتلا به بیکاری های کلیوی در ایران، دیابت و فشارخون بالا است و براساس آمار وزارت بهداشت حدود 9 میلیون ایرانی گرفتار دیابت هستند.
وی افزود: همچنین 25 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد.ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دكتر فيروز ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
1
0
اين حرفها صحت ندارد و از بنيان غلط و سياه نمايي است
پزشک همکار جناب دکتر ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
درخواست راه اندازی سازمان مستقل پیوند اعضا درکشور/کیفیت پیوند اعضا پایین نیامده است
کد خبر: ۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران پیشنهادکرد: موضوع پیونداعضا به عنوان یک سازمان ومجموعه مستقل در وزارت بهداشت و درمان قرارگیرد تا این سازمان با بودجه و پرسنل کافی بتواند امر پیوند را در همه رشته های پیوند اعضا ازجمله پیوند کلیه پیش ببرد.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: متأسفانه تأخیر در پرداخت هزینه های پیوند به 8 ماه رسیده و قرار بوده که این معوقات پرداخت شود. اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.حال آنکه به نظر می آید مقداری مشکلات اداری مانع از این کار بوده است.

وی ادامه داد:بدون شک رقم دریافتی تیم های پیوند نسبت به زحمات آنها قابل توجه نیست و به طور معمول پزشکان به دلیل انگیزه های انسانی این کار را انجام می دهند.ضمن اینکه معتقدم خوشبختانه تاکنون این مسئله تأثیری در روند پیوند اعضا نداشته است اما این احتمال وجود دارد که درصورت ادامه این روند نامطلوبت وغیرمنطقی درآینده موثر باشد.

این اورولوژیست پیشنهادکرد: پیوند کلیه به عنوان یک سازمان در وزارت بهداشت و درمان مورد تأیید قرار گیرد و این سازمان با بودجه و پرسنل کافی بتواند امر پیوند را در همه رشته های پیوند اعضاو نه تنها پیوند کلیه پیش ببرد.

وی همچنین افزود: در واقع تنها پیوند کلیه نیست که باید مورد توجه قرار گیرد بلکه تمام پیوند اعضاء نیازمند مورد توجه قرار گرفتن اند .و این را می طلبد که یک سازمان مشخص در وزارت بهداشت و درمان با اختیارات و بودجه کافی این امربسیارمهم وحیاتی را ازابعاد مختلف درمانی ،دارویی وحمایت ازاهداکنندگان وگیرندگان عضو وسایر مسایل مربوطه مدیریت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: