کد خبر: ۸۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
دندانپزشک کودک و نوجوان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- دندانپزشک کودک و نوجوان گفت: اولین دندان شیری در سن 6سالگی لق شده و می افتد؛حال آنکه گاهی اوقات قبل از افتادن دندان شیری دندان دائمی جایگزین داخل تر از محل اصلی خود نیز رویش می یابد.

دکتر پریسا مهراشتیاق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در این حالت چون دندان شیری مانعی است و از این که دندان دائمی در محل صحیح خود رویش یابد نیز ممانعت می کند بنابراین بهتر است در اولین فرصت در آورده شود.


وی ادامه داد: دندان شماره 6 اولین دندان آسیای دائمی است که انتهای تمام دندان ها بدون این که دندانی لق شود و بیافتد در سن 6 سالگی نیز رویش می یابد که بیشتر والدین هم آن را با دندان شیری اشتباه می گیرند.


مهر اشتیاق اظهارکرد: این دندان شیارهای بسیار عمیقی دارد و بسیار مستعد پوسیده شدن است بنابراین توصیه می شود که به محض رویش کامل اقدامات پیشگری از پوسیدگی توسط پوشاندن شیار دندان ها با استفاده از ماده مخصوصی جهت جلوگیری از پوسیدگی آنها نیز انجام شود.


وی همچنین افزود: در کودکان اقدامات پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف دندانپزشکی کودکان ایجاد دهان سالم و مقاوم به پوسیدگی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: