کد خبر: ۸۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
درنخستین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداشت و درمان استان سمنان اعلام شد:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، مشارکت خیران برای تکمیل 248 بیمارستان نیمه تمام کشور را خواستار شد.


به گزارش شفاآنلاین ،سید محمدهادی ایازی روز پنجشنبه در سمنان به خبرنگاران گفت: خیران در دو سال گذشته، بیش از 30 هزار میلیارد ریال به توسعه بهداشت و درمان و حوزه سلامت کمک کرده اند.
وی ادامه داد: این کمک ها از دو سال گذشته تاکنون، در توسعه مراکز بهداشتی که اولویت وزارت بهداشت می باشد موثر و گام مهمی برای تحقق اهداف بهداشت و درمانی در کشور بوده است.
وی با اشاره به خدمت رسانی جامعه پزشکی در مناطق محروم، گفت: با استقرار واحد سیار پزشکی که دارای اتاق عمل ، بخش های ماموگرافی ، چشم پزشکی و دندانپزشکی است ، مردم این مناطق نیز می توانند از امکانات تخصصی بهره مند شوند.


ایازی گفت: زمان استقرار این مراکز سیار در مناطق مختلف، بر اساس نیاز و جمعیت، یک تا سه ماهه است.
وی از اجرای آزمایشی و موفقیت آمیز طرح پزشک خانواده در استان های مازندران و فارس خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با بررسی نقاط ضعف و قوت، این طرح از سال آینده در کشور اجرایی شود.
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی در اجلاسیه بزرگداشت 88 شهید و ایثارگران عرصه بهداشت و درمان هشت سال دفاع مقدس استان سمنان حضور یافت.

نخستین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداشت و درمان استان سمنان

گفتنی است اولین اجلاسیه 88 شهید و گردهمایی ایثارگران بهداشت و درمان دفاع مقدس استان سمنان با حضور دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت، سردار دكتر عبدالهي معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد وكيلي استاندار سمنان، مهندس خسروي و دكتر رستميان نمایندگان مردم سمنان، مهدیشهر، سرخه و دامغان در مجلس شورای اسلامی، دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، جمعی از مسئولان استان و تعدادی از سرداران و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس و خانواده شهدا در تالار رازي دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان برگزار شد.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان در این مراسم با اشاره به نقش فعالان دوران دفاع مقدس در بخش بهداری، كه در نجات جان رزمندگان نقش اساسی داشتند اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در بخش بهداری، در شرایط دشوار و کمبود امکانات، وظیفه سنگین درمان و حفظ جان رزمندگان رشید ایران اسلامی در جبهه های نبرد را بر عهده داشتند.

 

 دكتر علی اصغر یعقوبی، نماینده ستاد اجلاسیه با بیان اینکه مقدمات برگزاری این اجلاسیه از ابتدای امسال فراهم شد، افزود: تاکنون مشخص شده که 88 شهید از شهدای استان مربوط به بهداری دفاع مقدس هستند و 481 نفر بسیجی بهداری تاکنون به نام مشخص شده و اطلاعات‌شان ثبت شده است.

وی افزود، 51 نفر از کادر بهداری دفاع مقدس نیز به نام مشخص شده‌اند.

دكتر یعقوبی تصریح کرد: این اجلاسیه با هدف حفظ انسجام و نقش بهداشت در دفاع مقدس و با نگاه گذشته بهداری در دفاع مقدس، چگونگی فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و ترسیم آینده است.

در این مراسم نرم‌افزار چند رسانه‌ای با موضوع حماسه‌های شهدا و ایثارگران شهدای بهداشت و درمان استان سمنان رونمایی شد، از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان عرصه بهداشت و درمان و جهادگران دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان نیز در این اجلاسیه تجلیل شد.

اجرای تواشیح و بیان خاطرات سرداران دفاع مقدس در حوزه بهداشت و درمان توسط رزمندگان و جانبازان استان سمنان، اجرای نمایش موضوعی دفاع مقدس، برپایی نمادین چادر صحرایی بهداشت و درمان، نمایشگاه عکس و... بخش دیگری از برنامه‌های این اجلاسیه بود.

استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک پزشک شهید، 10 پزشکیار و بهیار شهید، 51 امدادگر شهید، 6 شهید حمل‌کننده مجروحان، 9 راننده آمبولانس شهید، یک بهداشت‌یار شهید و 10 کادر بهداشت و درمانی شهید، به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

کمک 140 میلیارد ریالی خیران سلامت به توسعه بهداشت و درمان درحوزه علوم پزشکی سمنان

دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت ظهر امروز از پروژه در دست احداث سوانح و سوختگی و سرطان به اتفاق هیئت همراه بازدید کرد.

خیران سلامت 140 میلیارد ریال به توسعه بهداشت و درمان حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کمک کرده اند.

دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این بازدید از مشارکت 140میلیارد ریالی خیرین سلامت خبر داد و گفت: خیرین سلامت 140میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک نموده اند که این کمک ها در سطح حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان توزیع شده است.

دکتر شادنوش در ادامه افزود: دست اندرکاران حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در راستای توسعه حوزه سلامت در استان سمنان در سال آینده به دنبال جلب مشارکت حداکثری خیرین محترم سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون توسعه حوزه سلامت و جلب مشارکت حداکثری خیرین سلامت بیان داشت: ما خدمتگزاران حوزه سلامت از خیرین محترم تقاضا داریم در راستای توسعه زیر بنایی بهداشت و درمان حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچون گذشته همراه این دانشگاه باشند.

 

گفتنی است: بازدید دکتر ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت از پروژه در دست ساخت سوانح و سوختگی و سرطان در حاشیه سفر یک روزه وی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور در اجلاسیه بزرگداشت 88 شهید عرصه بهداشت و درمان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای بهداشت و درمان استان سمنان را گرامی داشت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: