کد خبر: ۸۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
شفا آنلاین>طب سنتی>رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یبوست گوارشی عامل بسیار از بد اخلاقی‌هاست, خیلی از افرادی بد اخلاق هستند, شکمشان به خوبی کار نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،حسین رضایی زاده درباره نقش غذا در طب سنتی اظهار داشت: توجه به سلامت و بهداشت از حوزه درمان مهمتر است.

به گفته وی برای داشتن جامعه سالم باید اصلاح سبک زندگی را داشته باشیم و اصلاح سبک زندگی را از کودکان و نوجوانان باید آغاز کنیم, اینترنت, تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی همه به رسیدن این هدف کمک می‌کنند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فرهنگ سازی درست بر پایه سلامت ماندن و ارتقاء سلامتی بسیار ارزشمند است و باید غذا داروها را به دیگران معرفی کرد

رضایی زاده اضافه کرد: امروزه به جای مصرف مکمل‌ها برای رشد بچه‌ها, بادام را در رژیم غذایی آنها اضافه باید کرد که بادام به دلیل طبع گرم و تر به افزایش قوا و رشد بچه‌ها بسیار کمک کننده است.

وی بیان داشت: در قدیم انواع سکنجبین‌ها را افراد استفاده می‌کردند که هم نقش غذا را دارد و هم دارو چرا که نوشابه‌های گازدار مضر سلامتی هستند و باید دانست که خیلی از کارخانه‌ها آبمیوه‌سازی می‌کنند, آبمیوه را با فرمول و مواد خاصی طوری تهیه می‌کنند که به مانند آب میوه طبیعی می‌شود.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف ذرت مکزیکی که این روزها مصرف آن بسیار در میان افراد باب شده است, به دلیل داشتن سُس خردل, انواع ادویه‌ها به بداخلاق شدن افراد به خصوص بچه‌ها می‌شود.

رضایی زاده ادامه داد: مصرف آب, مایعات و سایر مخلفات دیگر با غذا هضم غذا را مختل می‌کند. در میان وعده بچه‌ها باید انواع برگه‌ها, بادام, پسته, مویز و ... قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یبوست گوارشی عامل بسیار از بد اخلاقی‌هاست, خیلی از افرادی بد اخلاق هستند, شکمشان به خوبی کار نمی‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: