کد خبر: ۸۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >معاون آموزش و پژوهش مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از استقرار ۱۴ کمپ موقت و دائمی بهداشتی - درمانی در مسیر شهرهای نجف تا کربلا خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،امین‌رضا طباطبایی در حاشیه دومین روز از برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و ساماندهی تجمعات انبوه و جمعیت متحرک، گفت: از میان ۱۴ کمپ، در ۱۰ کمپ به صورت موقت در مسیر ۹۰ کیلومتری میان نجف تا کربلا به زائران اربعین حسینی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که تمام نیروهای مورد نیاز برای فعالیت در این کمپ‌ها مشخص و آماده اعزام است، اظهار کرد: همچنین با توجه به هماهنگی با مراجع ذی‌ربط عراقی همچون وزارت کشور، بهداشت و درمان و امور خارجه همه نیروهای تعیین شده ۱۰ روز پیش از آغاز اربعین در کمپ‌ها مستقر می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه در این کمپ‌ها خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی ارائه می‌شود، تصریح کرد: دو کمپ دائم و دو کمپ موقت نیز در شهرهای نجف و کربلا با بهره‌گیری از توان ۳۵۰ نیروی امدادی و بهداشت و درمان از تمام رده‌های هلال‌احم، آماده خدمت به زائران اربعین حسینی است.

به گفته وی، کمپ هایی نیز با همکاری سایر ارگان های کشور همچون شهرداری تهران، بسیج جامعه پزشکی و بهداشت و درمان سپاه در برخی مسیرها از جمله «بصره» و «کوت» و مسیرهای منتهی به نجف به کربلا مستقر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: