کد خبر: ۸۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پزشکی قانونی با بیان اینکه با توجه به تنوع مفهوم زیبایی و تفاوت سلیقه افراد، اغلب پزشکان دست‌اندکار اینگونه اقدامات، با مشکلات و چالش‌های فراوان اخلاقی و قانونی روبرو می‌شوند، گفت: در انجام اقدامات جراحی و که با ظاهر افراد مرتبط است، باید به جنبه‌های مختلفی علاوه بر جنبه علمی موضوع مانند ابعاد مذهبی، فرهنگی، جامعه شناختی، روانشناختی و اخلاقی توجه کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر شبنم بزمی با اشاره به اینکه همزمان با پیشرفت رشته‌های مختلف علم پزشکی، توانایی متخصصان پوست و جراحان پلاستیک نیز در عرصه ایجاد تغییر در ظاهر افراد افزایش یافته است، اظهار کرد: گاه این نوع اقدامات با هدف درمانی محض انجام می‌شود، مانند درمان جراحی کودک مبتلا به لب شکری و گاه هدف ایجاد رضایت بیشتر در فرد از ظاهر خویش است.

این فلوشیپ اخلاق پزشکی یادآور شد: با توجه به تنوع مفهوم زیبایی و تفاوت سلیقه افراد، اغلب پزشکان دست اندرکار اینگونه اقدامات با مشکلات و چالش‌های فراوان اخلاقی و قانونی روبرو می‌شوند.

این متخصص پزشکی قانونی افزود: پیش از اقدام به انجام این نوع اعمال باید به سوالاتی نظیر اینکه چه کسی نیاز به انجام اینگونه اقدامات را تعیین می‌کند، آیا شرکت‌های بیمه ملزم به پرداخت هزینه این گونه اقدامات هستند یا خواسته‌های بیمار تا چه اندازه در این نوع اقدامات موثر است، پاسخ داده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با پاسخ دادن به این گونه از سوال‌ها، بتوان تا حدی از مشکلات آتی قانونی و اخلاق پزشکی در این زمینه جلوگیری کرد.ایسنا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
خدا پدرتو بيا مرزه، سري به اين دي كلنيكها بزن ببين براي پول جراحان شما را تبديل به مرد مي كنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: