کد خبر: ۸۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش از اعلام بسته‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان که شامل معافیت‌های گمرکی، مالیاتی و استقرار شرکت‌های دانش در شعاع 120 کیلومتری خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان  اظهار کرد: همه کشورهای دنیا نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و برنامه‌هایی برای این شرکت‌ها دارند و ما نیز فارغ از فضای تحریم و غیرتحریم برنامه‌هایی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم.

وی در ادامه افزود: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شعاع 120 کیلومتری شهرهای بزرگ از جمله مؤلفه‌های یک بسته حمایتی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: در فضای تحریم فضای تعامل در داخل کشور کند شد ولی به تدریج برخی از کشورها به‌دلیل شرایط ایجاد شده در کشور رشد پیدا کردند و از طرف دیگر فضای تحریم، تهدیدی برای کشورهای دیگر به‌دلیل ورود کالاهای خارجی بود.

سرپرست امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان با اشاره به ضرورت اعمال شروط برای ورود شرکت‌های خارجی به کشور خاطرنشان کرد: ما باید ورود شرکت‌های خارجی به کشور را مشروط به شرایطی کنیم که وقتی شرکت‌های خارجی برای ورود به بازار ایران وارد مذاکره می‌شوند باید هدف همکاری فناورانه وارد ایران شود.

وی بیان کرد: برای تولید محصول با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب لازم است محصول را از جاهای معتبر وارد کنیم و به دلیل اینکه ورود این قطعات گمرک محسوب نمی‌شود.

صاحبکار در پایان عنوان کرد: بنابراین در فضای تحریم باید قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را به خوبی اجرا کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: