کد خبر: ۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>رئیس ستاد فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی از دست‌یابی ایران به دانش پایه سلول‌درمانی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،امیرعلی حمیدیه رئیس ستاد فناوری سلول‌های بنیادی گفت: هم‌اکنون در مسیر انقلاب چهارم پزشکی قرار گرفته‌ایم که چشم‌انداز وسیعی از تحولات پزشکی و درمانی به کمک سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی را پیش روی ما قرار داده است.

وی در ادامه تأکید کرد: علوم سلولی در طب مانند علوم هسته‌ای در صنعت است و با توجه به نقش مؤثر این دانش در آینده استراتژیک دنیا هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی که فعالیت‌های نامرتبط با علوم پزشکی داشته باشند به سوی علوم بازساختی و سلول‌درمانی روی آورده‌اند.

حمیدیه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد پشتوانه آیین‌نامه‌ای در عرصه سلول‌درمانی خاطرنشان کرد: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می‌شود زیرساخت‌‌های توسعه در مراکز توانمند کشور فراهم شود و ایران هم‌اکنون به دانش‌های پایه سلول‌درمانی دست یافته است.

رئیس ستاد فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی بیان کرد: براساس این جایگاه ایران باید بتوانیم دانش موجود را در کشور به سطح کاربردی برسانیم و دستاورد این دانش را در کشور ببینیم چرا که روش‌های پژوهش در دنیا در حال تغییر است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌‌های انجام شده دنیا در حوزه پیشرفت علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و سلول‌درمانی معاونت علمی تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های توسعه علوم و فناوری را در مراکز توانمند کشور فراهم کند..yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: