کد خبر: ۸۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سيو- لينگ ليزا تسنگ45ساله و اهل لس‌آنجلس، اولين پزشک در آمريکا است که با تجويز بي‌رويه داروهاي مسکن‌ اعتيادآور براي بيماران خود باعث مرگ آنها شده است.
به گزارش شفا آنلاین،اداره حقوق و وکالت لس‌آنجلس اعلام کرد او توسط دادگاه عالي به قتل درجه دو محکوم شده است.

 گفته مي‌شود12نفر از بيماران اين پزشک به دليل مسموميت دارويي جان خود را از دست داده‌اند، هرچند دادستان کل تسنگ را به قتل تنها3بيمار متهم کرده است. تسنگ به تجويز نسخه‌هاي غيرقانوني براي دو بيمار متوفي خود و 16 نفر ديگر از جمله دو مامور مخفي که در مورد تخلفات پزشکي او تحقيق مي‌کردند، متهم شده است.

 جان نيدرمن، معاون دادستان لس‌آنجلس به اعضاي هيئت منصفه در دادگاه عالي اين شهر گفت: «تسنگ به طرز ديوانه‌وار و ظالمانه‌اي مقادير زيادي از مسکن‌هاي نارکوتيک را براي بيماراني که حتي نيازي به اين داروها نداشتند، تجويز مي‌کرد.»

تريسي گرين، وکيل مدافع تسنگ گفت: «موکلش ساده لوحانه به بيمارانش اعتماد مي‌کرد. بيماران تسنگ شهادت داده‌اند که واقعا به داروهاي مسکن قوي نياز داشته‌اند و مصرف آنها خواست خودشان بوده است، با اين حال بعد از مدتي، به اين داروها وابسته شده بودند اما با پنهان کردن اعتياد خود به پزشکان ديگر مراجعه و به تهيه مقادير بيشتري از اين داروها اقدام مي‌کردند.» گرين از اعضاي هيئت منصفه دادگاه تقاضا کرد تسنگ را از همه اتهامات وارده، به جز يک اتهام، تبرئه کند.


 به گفته نيدرمن، تسنگ به ندرت پرونده بيماران خود را نگهداري مي‌کرد و وقتي که از طرف اداره بهداشت ايالتي پزشکي کاليفرنيا با او تماس گرفته شد، چندين پرونده جعلي درست کرد که نشان مي‌داد در حال ترک دادن بيماران خود از داروهاي مخدر بوده است درحالي‌که او حتي تقاضاي اعضاي خانواده بيماراني را که خواستار توقف تجويز داروها بودند، ناديده گرفته بود. سرانجام دادگاه تسنگ را به حبس ابد محکوم کرد.

منبع: Time

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: