کد خبر: ۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
شفا آنلاین>تغذیه>سلامت >گرچه قرصي جادويي وجود ندارد که با خوردن آن طول عمرتان زياد شود، اما شايد نوع غذايي که مي‌خوريد، بر طول عمرتان مؤثر باشد.
به گزارش شفا آنلاین،يک بررسي در دانشکده بهداشت عمومي هاروارد که نتايج آن در ژورنال پزشکي بريتانيا منتشر شده است،‌ نشان داد افرادي که هر روز غذاهاي پرادويه مي‌خورند نسبت به افرادي که يک روز در هفته غذاهاي پرادويه مصرف مي‌کنند،

14 درصد در معرص خطر کمتر مرگ هستند.

پژوهشگران در اين بررسي اطلاعات مربوط به سلامت و رژيم غذايي حدود 500 هزار نفر در چين را در فاصله سال‌هاي 2004 و 2008 ارزيابي کردند،‌ بعد آنان را براي چند سال ديگر پيگيري کردند.

اين بررسي مشاهده‌اي است، بنابراين ثابت نمي‌کند که غذاهاي پرادويه عامل طول عمر بيشتر بوده‌اند و تنها نشان مي‌دهد احتمال مرگ افرادي که به طور مرتب غذاهاي پرادويه به خصوص غذاهاي حاوي فلفل قرمز تازه يا خشک‌شده مصرف مي‌کنند، نسبت به افرادي که کمتر غذاهاي پرادويه مي‌خورند، در طول مدت اين بررسي کمتر بوده است.


دکتر لو کي،‌ نويسنده اين مطالعه گفت:‌ «برخي شواهد از ساير مطالعات بيانگر آن هستند که اجزاي فعال زيستي در غذاهاي پرادويه مانند کاسپايسين ممکن است ميزان کلسترول «بد» و تري‌گليسيريدها را پايين بياورد و التهاب را تسکين بخشد.»
اگر مي‌خواهيد فلفل قرمز بيشتري به غذايتان اضافه کنيد، آن را به غذاهايي مانند بوقلمون تند يا عدس پلو و نه به «تاکوهاي» مکزيکي چرب اضافه کنيد. در عين حال مراقب هم باشيد: غذاهاي تند ممکن است باعث افزايش اسيد معده در برخي از افراد و سوزش سر دل شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: