کد خبر: ۸۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
شفاآنلاین:سلامت>مدیر انجمن بیماران کلیوی یزد گفت: 60 بیماری کلیوی در این استان در انتظار پیوند کلیه هستند.
به گزارش شفاآنلاین : عزت یادگار  تعداد بیماران دیالیزی استان را 650 نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد427 نفر مرد و 272 زن هستند.
وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در سال 1364 در استان تاسیس شد، افزود: تاکنون 400 نفر در این استان پیوند کلیه شده اند که 24 نفر مربوط به سال جاری است.
وی دیابت، فشار خون، آنژین چرکی، سنگ کلیه و مسمومیت های دوران بارداری را از عوامل ابتلای افراد به بیماری کلیوی ذکر کرد و گفت: مهمترین علائم اولیه دیابت افزایش عطش و تکرار ادرار، گرسنگی شدید، کاهش وزن ناگهانی و خستگی مفرط است.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان اظهار کرد: توجه نکردن به هشدارهای بهداشتی، غذایی و ورزشی ممکن است سبب آسیب جدی به کلیه ها شود.
وی کنترل فشار خون را در پیشگیری به بیماری کلیوی مهم خواند و افزود: فشار خون بالا و کنترل نشده آسیب جدی به کلیه وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه 13 بخش دیالیز در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان فعال است، گفت: 97 دستگاه دیالیز در این بخش ها وجود دارد که از این تعداد سه دستگاه غیر قابل استفاده است.
یادگار بیان کرد: خوشبختانه اکنون پیوند کلیه در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام می شود و بسیاری از مشکلات بیماران در این زمینه رفع شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: