کد خبر: ۸۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
شفا آنلاین>روانشناسی>عصبانیت یک واکنش طبیعی است به شرطی که بتوان آن را کنترل کرد. افرادی که نمی‌توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند در زندگی، محل کار و جامعه مشکل پیدا می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل ازگاردین، دکتر چارلز اسپیلبرگر، روانشناس معتقد است عصبانیت یک حالت احساسی است و شدت آن از ناراحتی جزئی تا جنون می‌تواند تغییر کند. عصبانیت مانند سایر احساسات روانی و بیولوژیک، فرد را تحت تأثیر قرارمی دهد. با افزایش عصبانیت، ضربان قلب و فشارخون بالا می‌رود و سطح هورمون‌های انرژی و آدرنالین افزایش پیدا می‌کند و در نهایت می‌تواند مشکلات داخلی و خارجی زیادی را در بدن ایجاد کند.

عصبانیت یک واکنش طبیعی و تطبیقی در برابر تهدیدها و نگرانی‌ها است. احتمال دارد عصبانیت به دلیل فکر و خیال بیش از حد درباره مشکلات شخصی ایجاد شود اما جالب است بدانید این عصبانیت‌ها ممکن است باعث مرگ افراد شود.

عصبانی شدن می‌تواند احتمال مرگ و میر زودرس را تا حد زیادی افزایش دهد. مطالعات جدید درباره مردان نشان داده است، عصبانی شدن در صف‌ها یا خشمگین شدن در ترافیک، واقعاً ممکن است باعث مرگ شما شود، حتی اگر شما یک مرد باشید.

در یک تحقیق میزان خشم افراد در یک سؤال ساده اندازه‌گیری شد: «آیا شما براحتی عصبانی می‌شوید؟»
اغلب شرکت‌کنندگان پاسخ مثبت دادند. نتایج این موضوع، ریسک مرگ و میر زودرس را نشان می‌داد. عصبانیت‌ها ممکن است حتی ناشی از استرس درآمد در محل کار، نگرانی از وضعیت تاهل و سیگار کشیدن و دیگر موارد کوچک و بزرگی باشد که همگی بر مرگ و میر زودرس اثر می‌گذارند.

این مطالعه تأثیر صفات شخصیتی و اندیشه را بر مرگ و میر بررسی کرد و در مراحل بالاتر به شناخت توانایی‌های ذهنی پرداخت و دریافت افراد با محافظه کاری به این سؤال پاسخ می‌دهند. اگرمردم در این مطالعه محافظه کار باشند، پاسخ آنها مورد قبول واقع نمی‌شود در نتیجه ریسک مرگ و میر افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

اما راه حل چیست؟
آملیا کاراکر، نویسنده در این باره می‌گوید: این موضوع تنها در مورد عصبانی بودن برای مدت طولانی نیست، به احتمال زیاد به طور مداوم این افراد عصبانی بوده‌اند، البته عصبانیت برای یک بعدازظهر یا حتی یک سال منطقی است. افراد باید خشم گذرا را کنترل کنند و استعداد غلبه بر خشم و عصبانیت خود را داشته باشند.

تصور دشواری نیست بدانید چگونه عصبانیت به طور مداوم باعث افزایش تپش قلب و فشار خون می‌شود و در مدت زمان طولانی، قلب را تحت فشار قرار می‌دهد.

مطالعات نشان داده است که خشم و خصومت در مردان، خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می‌دهد و باعث تپش غیر طبیعی قلبی می‌شود. البته، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که سرکوب خشم می‌تواند فشار خون و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، بخصوص زمانی که مردم احساس می‌کنند که با آنها ناعادلانه رفتار شده است.

پس در جواب این سؤال که آیا خشم بر سلامتی تأثیر می‌گذارد؟ می‌توان گفت؛ بله، شاید. در صورتی که این عصبانیت بیشتر اوقات و با سرعت اتفاق بیفتد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: