کد خبر: ۸۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 07
رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) سرطان مثانه را در کشورازبیماری های شایع دانست که میزان مرگ و میز ناشی از آن نیز 20 تا 25درصد است.
دکتر محسن آیتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد:سرطان مثانه در کشور ما خیلی شایع است حال آنکه یکی از علل اصلی بروز آن مصرف سیگار بیش از حد و علامت اصلی آن وجود خون در ادرار است.ضمن اینکه این بیماری در افراد بالای 50 سال شیوع بالایی دارد.

به گفته وی سرطان مثانه در ایران بیش از سرطان پروستات دیده می شود ضمن اینکه مخارج درمان آن بسیار بالا است؛ این بیماران به دلیل خون و لخته ای که ازآنها دفع می شود به شدت اذیت می شوند؛ بنابراین افراد بالای 50 سالی که شاهد خون در ادرار هستند باید خیلی زود به پزشک مراجعه کنند تا تحت  درمان های لازم قرارگیرند  زیرا با مراجعه زود هنگام بیمار به طور قطع درمان بسیار مطلوب وپربازده  خواهد شد.

این اورولوژیست بیان کرد: در بروزاین بیماری علل ارثی و شغل افراد هم موثر است،برای مثال افراد مشغول در کارخانه های رنگ سازی باید به صورت مداوم سالی یک بار از نظر وجود خون در ادرار نیز چکاپ شوند.

وی مصرف تریاک در بروز سرطان مثانه را تاثیرگذار دانست و افزود: مرگ و میر ناشی از سرطان مثانه 20 تا 25درصد است که با رعایت فاکتورهای شغلی و عدم مصرف سیگار بخش قابل توجهی ازاین بیماری  قابل پیشگیری است.

آیتی یادآور شد: سرطان مثانه در زنان 4 تا 5برابر کمتر از مردان دیده می شود؛ضمن اینکه تاکید می شود در مجموع وجود خون در ادرار در کودکان، افراد جوان و مسن همواره باید جدی گرفته شود تا شاهد کاهش بیماری های خطرناک و مرگبار باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: