کد خبر: ۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 13
فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، پرخاشگری کودکان را علامتی مهم و نیازمند درمان فوری دانست و به والدین توصیه کرد که تسلیم خواسته های اجباری کودکان با توسل به پرخاشگری نشوند.
دکتر محمدرضا محمدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: پرخاشگری ادامه رفتار طبیعی است که فرد دچار مشکل می شود.پس راه حل آن برطرف شدن اشکال و ایراد است؛ حال آنکه حجم کار بالا، استرس و... زمینه پرخاشگری را در افراد سالم و طبیعی نیز ایجاد می کند.

وی تأکید کرد: اکثر کودکان عُقده های درونی یا ناسازگاری خود را با والدین یا با خواهر و برادر با پرخاشگری نشان می دهند که این امر موجب می شود به جای اعمال رفتاری صحیح،منطقی و شرح مشکلات به صورت واکنشی و تکانشی از خود رفتاری با عنوان پرخاشگری نشان  دهند.

وی اظهار کرد: واکنش پدر و مادردر مقابل پرخاشگری کودک باید از راه منطقی و حل مشکل باشد؛ باید به کودک آموزش دهند که همه مشکلات خود را بیان کنند اما نه با پرخاشگری؛ زمانی که کودک با فریاد و جیغ زدن شروع به بیان خواسته هایش کند و والدین هم تسلیم شوند مانند رشوه دادن است و کودک  به این وضعیت عادت می کند بنابراین والدین  نباید در این زمینه تسلیم شوند.


این روانپزشک در ادامه گفت: حال در صورتی که والدین به این پرخاشگری کودک پاسخ مثبت دادند و به نوعی تسلیم خواسته های اجباری اش شدند کودک در آینده به این مکانیسم و رفتار اشتباه عادت می کند و زمانی که در جامعه؛ مدرسه و... که از مقرارات پاسخ مطلوب نمی گیرد و باب میلش نیست نیز شکست می خورد و این احساس شکست  موجب افزایش استرس، افسردگی و سایر مشکلات در آن وی می شود و قادر به برقراری ارتباط مطلوب با دیگران نخواهد شد.


وی توصیه کرد: بنابراین و به طور کلی پرخاشگری علامت مهمی است و والدین در صورت مشاهده آن باید خیلی سریع برای درمان  اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: