کد خبر: ۸۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 05
شفا آنلاین>سلامت>مشاور طرح شیر مدارس از کم بودن نوبت‌های توزیع شیر در مدارس گلایه کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کمان‌زاده کارشناس تغذیه و مشاور طرح شیر مدارس شیر یک ماده غذایی کامل است ترکیبات مغذی مورد نیاز برای بدن را دارد و دانشمندان و پژوهشگران جدیداً در این ماده 200 ترکیب بیولوژیکی را شناسایی کرده‌‌اند و معتقدند بعد از خون، شیر این همه ماده مغذی را دارا می‌باشد، در واقع به همین دلیل است که دولت‌های مختلف به توزیع شیر به خصوص در مدارس به صورت جدی روی آورده‌اند.

این کارشناس تغذیه افزود: از آنجایی که الگوی تغذیه‌ای امروزه تغییر کرده عملاً‌ بیماری‌های غیر واگیردار مثل دیابت، چاقی و پوکی استخوان زیاد شده است و امیدواریم با توزیع شیر در مدارس این مشکلات در نسل‌های جوان نباشد.

وی در خصوص کیفیت شیر اظهار داشت: فاکتورهای یک شیر خوب بار میکروبی پایین آن است، که براساس استانداردهای کشور ما در هر سی‌سی باید کمتر از یک میلیون بار میکروبی باشد، شیرهای استفاده شده در حال حاضر پاستوریزه است که انتظار داریم با افزایش بودجه بتوانیم شیر استریلیزه استفاده کنیم.

دکتر کمالزاده عنوان کرد: در کشورهایی مثل تایلند میانگین قد نسبت به 10 سال گذشته، 6 سانتی متر افزایش یافته که این مسئله ماحصل افزایش نوبت‌های توزیع شیر مدارس به 240 نوبت در سال است، اما متأسفانه در کشور ما در مدارس 55 تا 70 نوبت شیر توزیع می‌شود که آن هم پیگیری زیاد مسئولین مدارس را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: سن تندرستی و استخوانی مردان و زنان ما در کشور حداقل 20 سال از سن واقعی آن‌ها بیشتر است که این‌ها همه به خاطر تغییر نوع تغذیه و عدم تحرک و نرسیدن ویتامین D لازم به بدن است که با توزیع شیر در مدارس می‌توانیم فرزندانمان را از این اتفاق نجات دهیم، هرچند که در نوبت‌های توزیع شیر اختلاف زیادی با استانداردهای بین‌المللی داریم اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تخصیص اعتبارات لازم این مشکل نیز برطرف شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: