کد خبر: ۸۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفا آنلاین>سلامت>با بهره‌گیری از آموزه‌های طبی سنتی می‌توان سطح کیفیت زندگی را ارتقاء بخشید و سلامت افراد جامعه را تضمین کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مهدی فهیمی پزشک و پژوهشگر طب سنتی  در خصوص جایگاه این حوزه از علم پزشکی گفت: در یک دوره زمینی گرایش ایرانیان در علم پزشکی به سوی علوم غربی بود، اما امروزه هر آنچه به عنوان آرمان در غرب مطرح می‌شود سال‌هاست که در طب سنتی ایرانی وجود دارد و خوشبختانه این روزها در مسیر بازگشت به علوم سنتی خود هستیم و مردم جامعه ما از این طب استقبال می‌کنند، چرا که عمل کردن به آموزه‌های طب سنتی کیفیت زندگی آن‌ها را بالا برده و نیاز به دارو را به حداقل می‌رساند که این موضوع ایده‌آل مطرح دنیای غرب است.

وی در خصوص جایگاه طب سنتی و طب نوین در جامعه پزشکی عنوان کرد: خوشبختانه در مباحث اورژانسی و جراحی امکانات طب نوین در کشور ما فوق‌العاده است، اما به اعتقاد بنده، بهتر است در مواقع اورژانسی از این طب استفاده کنیم. و با بهره گرفتن از آموزه‌های طب سنتی می‌توانیم شیوه زندگی خود را تغییر داده و کیفیت آن را ارتقاء دهیم و هم‌چنین با استفاده از این طب می‌توانیم در بخش کنترل بیماری‌های مزمن پیشرفتی داشته باشیم.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: خوشبختانه همکاری و استقبال فراوانی از سوی پزشکان طب نوین با متخصصین طب سنتی صورت گرفته است که امیدوارم بتوانیم با ایجاد فضای گفتمان علمی بین آنها، بهترین راه را در جهت ارتقای امنیت و سلامت جامعه انتخاب کنیم.

وی در پایان در خصوص ایمنی و سلامت موادغذایی در کشور عنوان کرد: ایمنی، سلامت و غذا سه مقوله بسیار مهم هستند که متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی مناسب در کشور در بخش سلامت، بحران‌هایی از قبیل: افزایش سموم، شیوه‌های نامناسب طبخ غذا و استفاده از نگهدارنده‌ها در صنایع غذایی مواجه شده است که موجب افزایش چشمگیر بیماری‌های با منشأ غذایی در کشور گردیده است و بهبود این وضعیت نیازمند همکاری و حمایت وزیر محترم بهداشت و برنامه‌ریزی مناسب می‌باشد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: