کد خبر: ۸۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 06
شفا آنلاین>سلامت >جامعه پزشکی >اجتماعی>اگر به تازگي از خيابان شيخ هادي عبور کرده باشيد با تابلوي تبليغاتي روبه‌رو شده‌ايد که روي آن عبارت ويزيت ارزان توسط اساتيد دانشگاه با 3 هزار تومان قيد شده است.
به گزارش شفا آنلاین، شايد در ابتدا گمان کنيد اين کار توسط رزيدنت‌ها انجام مي‌شود، اما در کلينيک ويژه اساتيد دانشگاه تهران، ويزيت بيماران توسط متخصصان و فوق‌تخصص‌ها تنها با ويزيت 3 تا 4 هزار تومان انجام مي‌شود. کلينيک ويژه اساتيد دانشگاه تهران پس از يک سال و نيم تلاش، فعاليت رسمي خود را ا ز ابتداي مهر ماه امسال آغاز کرد.

ماني فتحي، رئيس هيئت‌مديره کلينيک دُرنيان که کلينيک ويژه اساتيد دانشگاه تهران است درباره اين اقدام  گفت: «اساتيد دانشگاه تهران در رده‌هاي تخصص و فوق‌تخصص، خدمات خود را در اين کلينيک به صورت سرپايي ارائه مي‌دهند. پزشکان در اين مرکز اندوسکوپي، کولونوسکپي، اکو و جراحي‌هاي سرپايي انجام مي‌دهند و تمامي تعرفه‌ها دولتي است و با همه بيمه‌ها همکاري مي‌کند.»

فتحي درباره ايده‌پرداز اين طرح نيز گفت: «ايده از من بود و يک سال و نيم پيش آن را در دفتر دکتر آقاجاني مطرح کردم و پس از آن دستورالعمل ويژه اداره کلينيک‌هاي وزارتخانه صادر شد. سپس تفاهمنامه‌اي با دانشگاه علوم پزشکي تهران منعقد کرديم و کلينيک ويژه اساتيد را افتتاح کرديم. در اين کلينيک همه اساتيد تمام‌وقت جغرافيايي که نمي‌توانند در بخش خصوصي فعاليت داشته باشند، مي‌توانند خدمت کنند.» وي هدفش از اين کار را کمک به اجرايي شدن طرح تحول سلامت عنوان کرد: «اولين هدف ما با توجه به خواست خود وزير بهداشت، کاهش زمان انتظار بيماران در مراکز درماني و کاهش هزينه‌هاي درمان سرپايي و در راستاي طرح تحول است.

همچنين سعي مي‌کنيم اين اهداف در کلينيک‌هاي دانشگاهي محقق شود.» از مزاياي اين کلينيک، انجام ويزيت بيماران توسط خود اساتيد است. رئيس هيئت‌مديره کلينيک دُرنيان توضيح داد: «اينجا خود اساتيد ويزيت را انجام مي‌دهند و مانند بيمارستان‌هاي دولتي نيست که کار توسط رزيدنت انجام شود. بحث استاندارد 8 ويزيت در ساعت نيز رعايت مي‌شود و هزينه‌هاي کلينيکي و پاراکلينيکي در تعرفه‌هاي دولتي است.»


اين کلينيک، اولين کلينيک با مشارکت بخش‌خصوصي است که ويژه اساتيد دانشگاه علوم پزشکي ايران است. فتحي گفت: «روي اين موضوع يک‌سال بررسي کارشناسي انجام شد و حوزه‌هاي حقوقي وزارتخانه و دانشگاه روي آن تحقيق کردند. معاونت توسعه نيز بررسي‌ها را انجام داد و درنهايت تاييديه‌ها گرفته شد. در ابتدا موضع‌گيري روي بحث کلينيک زياد بود. مثلا مي‌گفتند مگر مي‌شود پزشکي در بخش خصوصي به اين شکل فعاليت کند، اما بررسي‌هاي حقوقي آن انجام شد و اين اتفاق خوب افتاد.»


وي درباره واکنش مردم به راه‌اندازي اين کلينيک گفت: «مردم ابتدا فکر مي‌کردند يک صفر جا افتاده و ويزيت 30 هزار تومان است، اما ديدند که واقعا ويزيت همان 3 هزار تومان براي متخصص و 4 هزار تومان براي فوق تخصص با ارائه دفترچه است. آندوسکوپي از بخش‌هايي است که با استقبال مردم روبه‌رو شد. اين کار در بخش خصوصي با هزينه‌اي حدود 400هزار تومان انجام مي‌شود، اما در اين کلينيک با دفترچه بيمه حدود 50 هزار تومان است.»

درحال‌حاضر در کلينيک ويژه اساتيد دانشگاه، خدمات کلينيک‌هاي تخصصي قلب، گوارش، اطفال، زنان و جراحي عمومي در حال انجام است. خدمات پاراکلينيکي مانند آزمايشگاه، آندوسکوپي و داروخانه نيز فعال است و البته در ماه آينده کلينيک‌هاي دندانپزشکي و دياليز نيز به مجموعه اضافه خواهد شد. اين طرحي است که چه‌بسا براي اقتصاد بخش خصوصي چندان هم خويشايند نباشد و ممکن است بخش خصوصي را در رقابتي ناعادلانه بکشاند.سپید


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد خاکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
1
با عرض سلام و ارزوی سلامت برای همه اساتیید و پرسنل محترم من باز نشسته تامین اجتماعی هستم و خوشحال که از نظر مالی بفکر افراد ضعف بوده اید...موفق و شادمان باشید..
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
باسلام. متاسفانه در این مرکز اصول حرفه ای و انسانی رعایت نمی شود. بیخود تبلیغ می کنند. حراست علوم پزشکی در جریان شکایت من هسشت. لطفا وجدانا نظرمن را منتشر کنید. ممنون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: