کد خبر: ۸۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران تجمیع بیمه ها را یک اصل اصولی در قانون پنجم توسعه و سیاست های ابلاغی و در عین حال به نفع مردم دانست.
دکتر محمد جهانگیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: تجمیع بیمه ها یک اصل اصولی است که در قانون برنامه پنجم توسعه و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز دیده شده است.ضمن اینکه در تمام دنیا به بحث تجمیع بیمه ها پرداخته شده و اقدامی شایسته و یک نظام بیمه ای پویا در نظام سلامت است.

وی ادامه داد:البته در واقع امکان دارد در اجرای آن روش های متفاوتی دیده شود که توصیه ما برگرفته از مطالعات انجام شده است و باید به فکر بهره وری پایدارباشیم. یعنی اینکه چگونه با منابع مان می توانیم هزینه های موجود را پوشش دهیم و مدیریت کنیم که تعادل منابع و مصارف نیز رخ دهد؛ یعنی پوشش عادلانه با دسترسی سریع و یکسان برای آحاد مردم ایجاد شود؛ بنابراین نگاه از این منظر حاکی از ایجاد عدالت برای آحاد مردم است.

جهانگیری در باره این که برخی مسئولین تجمیع بیمه ها را غیر کارشناسی می دانند؛ خاطرنشان کرد: شاید در تعریف ها اشکال داشته باشیم؛ تجمیع بیمه ها این نیست که همه را از لحاظ ساختاری کنار هم قرار دهیم یا ساختمان ها را یکی کنیم. بلکه باید از لحاظ روش اقدام کنیم و نوع منابع این کار مشخص شود. این اصلی است که فکر نمی کنم هیچ یک از صاحب منصبان ما با آن مخالف باشند بلکه ممکن است در تعاریف با هم مشکل داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: