کد خبر: ۸۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 03
شفا آنلاین>سلامت>زمانی که میزان پوکی استخوان به بیش از 50 درصد می‌رسد فرد ممکن است به شکستگی‌های ستون فقرات مبتلا شود. دکتر علی حسن‌زاده متخصص ارتوپدی در این باره می‌گوید: این عارضه اغلب در افراد کم تحرک و سالمندان ایجاد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،زندگی‌های آپارتمانی، کم شدن تحرک افراد و کمبود مواد معدنی مانند پروتئین، کلسیم و ویتامین دی از علل شایع ابتلا به این بیماری است. افزایش اطلاع‌رسانی به افراد می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری ایفا کند. به افراد سالمند توصیه می‌شود حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی کنند یا با وزنه‌های یک تا دو کیلو به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

 او تصریح می‌کند: افراد می‌توانند برای جلوگیری از ایجاد این عارضه روزانه 3 لیوان شیر مصرف کنند همچنین انجام ورزش در طول هفته برای افرادی که می‌خواهند به شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان دچار نشوند بسیار ضروری است.  به گفته این متخصص، زمین خوردن‌های مکرر و مصرف سیگار می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به این بیماری کند.

ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی‌های ستون فقرات در زنان بالای 40 سال بسیار شایع است. به طور کلی زنان پس از دوران یائسگی مستعد ابتلا به این بیماری هستند بنابراین رعایت نکاتی که در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان و شکستگی‌های ستون فقرات گفته شد برای آنها بسیار ضروری است. افراد می‌توانند با تغذیه سالم و استفاده از موادی مانند زرده تخم مرغ، جگر وخامه که حاوی ویتامینD هستند از بروز این عارضه به صورت جدی جلوگیری کنند.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: