کد خبر: ۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: دراین جلسه با حضور رئیس سازمان تعزیرات مقرر شد کارگروهی در حوزه بهداشت راهکارهای مقابله با قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی را بررسی کند.

به گزارش شفاآنلاین ،حسن تامینی لیچایی، در تشریح جلسه امروز یکشنبه (10 آبان) کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، گفت: در این جلسه با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور مسائل و مشکلات موجود در بحث قاچاق دارو، کالاهای بهداشت و درمان و زیرمیزی بررسی شد البته رئیس سازمان تعزیرات نقطه نظرات خود را مطرح و هم راستا نبودن بسیاری از کارها را عنوان کرد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح کمبود پرسنل و امکانات در تعزیرات حکومتی، افزود: مقرر شد که کارگروهی در حوزه بهداشت ودرمان با هماهنگی مجلس و وزارت بهداشت تشکیل و  راهکارهای رفع مشکلات قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی پیگیری شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی موضوع طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی دراین جلسه، تصریح کرد: دراین جلسه با حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام (ره) و محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی موضوع طرح تفکیک وظایف این دو سازمان بررسی و در نهایت مقرر شد کارگروهی با مسئولیت کمیسیون بهداشت تشکیل شود، بنابراین این کارگروه وظیفه دارد با بررسی سیستم‌های حمایتی دیگر مانند هلال‌احمر موارد در این حوزه را بررسی و گزارش را در پایان به کمیسیون ارایه کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرامرز اختراعي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
0
مهمترين دليل قاچاق دارو ، گراني داروهاي وارداتي است
در حالي كه وارد كنندگان دارو از ارز مبادله اي استفاده ميكنند بيش اظهاري عمده داروهاي وارداتي خصوصا داروهاي گران قيمت بيماران خاص به حدي است كه براي قاچاق چيان حتي واردات غير قانوني با ارز ازاد نيز اقتصادي است. متاسفانه بسياري از داروهاي وارداتي با قيمتهاي بسيار بالاتر از نرخ همان دارو در كشورهاي همسايه مانند تركيه قيمت گذاري مي شوند. كمسيون قيمت گذاري يا بي كفايتي ميكند و يا ...
اثار گران فروشي داروهاي وارداتي گسترده تر از خطر توسعه قاچاق داروست و موجب قدرتمند شدن عوامل توسعه فساد به نظام پزشكي جامعه و تجويز القايي است. و بسياري از جامعه محروم بيمار را از دسترسي به دارو محروم مينمايد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: