کد خبر: ۸۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>از هر 14 میلیون افراد مبتلا به سرطان در جهان 8 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند که 20 درصد از علل مرگ ناشی از سرطان به علت مصرف دخانیات است .
به گزارش شفا آنلاین،در هشتمین کنگره بین المللی کنترل و ثبت سرطان در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درخصوص اهمیت سرطان در آمار مرگ و میر در جهان گفت: سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در جهان است که بیش از 14 میلیون نفر در سال در جهان به سرطان مبتلا می‌شوند و بیش از 8 میلیون نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد بیش از نیمی از آن مربوط به کشورهای در حال رشد و فقیر است.

وی افزود: رفتارهای پرخطر مثل استعمال دخانیات،‌آلودگی‌های آب و هوا و خاک و همچنین تغذیه در شیوع سرطان بسیار موثر هستند که ما تلاش داریم این عوامل را کنترل کنیم تا بتوانیم میزان ابتلایان به سرطان را در جهان به ویژه در ایران کاهش دهیم. 

دکتر پیوندی رییس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اهداف این کنگره عنوان کرد: محوریت این کنگره کنترل ثبت سرطان است. روند بروز سرطان در جهان رو به افزایش است که سالانه 14 میلیون مبتلا و 8 میلیون مرگ و میر ناشی از سرطان داریم. شناسایی راه‌های پیشگیری و تشخیص زودرس و درمان موثر از مهمترین اهداف این کنگره است. 

وی افزود: عمدتا رفتارهای پرخطر مثل عفونت‌های مزمن ویروسی ، تغذیه نامناسب و استعمال دخانیات از عوامل بروز انواع سرطان هستند که 20 درصد از  مرگ ناشی از سرطان به علت مصرف دخانیات می‌باشد کاهش رفتارهای پرخطر و آلودگی‌های آب،‌هوا و خاک باید مورد اهمیت قرار گیرد. با حمایت از مطالعات علمی و پژوهشی و انتشار آخرین تحقیقات،‌ارائه دستاوردهای ارزنده در این راستا محقق خواهد شد که حضور مهمانان خارجی فرصتی برای پیشرفت‌های علمی را برای ما فراهم می‌کند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: