کد خبر: ۸۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور از تغییرات گسترده در آزمون دستیاری 1395 خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر حمید اکبری، ضمن بیان این خبر از انتشار شیوه نامه چهل و سومين آزمون دستیاری تا پايان این هفته خبر داد و گفت: که این آزمون تفاوت خاصی با سال قبل نخواهد داشت. برای شرکت در آزمون دستیاری، آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی برای فارغ التحصیلان بهمن ۹۴ به بعد اجباری خواهد بود
.
وي در ادامه افزود: شرکت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی مختص فارغ التحصیلان پس از بهمن ۹۴ بوده و افرادی که پیش از این مدرک پزشکی عمومی را گرفته اند نیاز به شرکت در این آزمون ندارند. افراد البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند؛ اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی؛ و با توجه به این که دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته کنند تمرکز بر دروس همان رشته نمایند و شانس قبولی خود را بالاتر می برند.

به گفته دکتر اکبری ،موارد آزمون برای راحتی داوطلبان در
۵ گروه درسی تقسیم بندی شده است.این دروس ضرایبی خواهند داشت. منابع تغییری نداشته و دروس همان دروس است اما گروه بندی شده اند.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افراد برای ۱۰ رشته می توانند انتخاب رشته نمایند. البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند؛ اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته نمایند فوکوس بر دروس همان رشته کنند و شانس قبولی خود را بالاتر ببرند.

به گفته وی ، شرکت در آزمون هدفمند شده است و افراد سریعتر و راحتتر می توانند تکلیفشان را روشن کنند و همان دروسی که مد نظرشان هست را بیشتر مطالعه نمایند
.
 وي در پايان به رادیو سلامت اظهاركرد: منابع تغییری نکرده است و تغییرات ۶ ماه قبل به اطلاع رسیده و آزمون در ۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود و ثبت نام در هفته دوم دی ماه آغاز می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: