کد خبر: ۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفا آنلاین>سلامت>عوارض ناشی از سرطان و درمان آن معمولا باعث ناباروری می‌شود اما نوآوری‌های پزشکی می‌تواند برگ برنده ما برای باروری مجدد باشند.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان علوم پزشکی این نوید را داده‌اند که در آینده زنانی که در اثر شیمی درمانی دچار ناباروری شده‌اند شانس فرزند آوری را خواهند داشت.

گفتنی است، کارشناسان نوعی درمان جدید برای معالجه و ترمیم اندام‌هایی چون تخمدان زنان که مبتلا به سرطان بوده‌اند را ابداع کرده‌اند که حتی ممکن است در گام‌های آتی برای بازگرداندن قدرت باروری به زنانی که دچار یائسگی زودرس شده‌اند نیز بکار رود.

کارشناسان حال در نظر دارند علاوه بر بالا بردن کیفیت سال‌های امید به زندگی و درمان این زنان، شانس باروری را در آنها افزایش دهند.

در حال حاضر این شیوه درمانی توسط پژوهشگران کالج پزشکی ‌جورجیا در ایالات متحده با استفاده از سلول‌های بنیادی مغز استخوان گرفته شده از موش‌های آزمایشگاهی جهت ترمیم تخمدان موش‌های شیمی درمانی شده با نتایج مثبتی مواجه شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از سلول‌های بنیادی و قابلیت تبدیل آن ها به سلول‌های ارگان‌های مختلف بدن می‌تواند قابلیت باروری را به این زنان باز گرداند.

در حال حاضر زنان مبتلا به سرطان از شیوه‌هایی چون IVF و یا منجمد کردن تخمک قابل باروری برای ‌باردارشدن در سال‌های آتی استفاده می‌کنند.

نتایج این تحقیق در کنفرانس سالانه طب تولید مثل در ‌بالتیمور ایالات متحده ارائه شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: