کد خبر: ۸۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
دبیر کنگره کلینیکال انکولوژی عنوان کرد:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی گفت: عوامل محیطی مانند سبک زندگی و عادات غذایی نادرست، استرس و اضطراب و مصرف دخانیات در بروز تومورهای سرطانی به ویژه تومورهای سر و گردن تاثیر بسیار زیادی دارند.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر منصور انصاری با بیان اینکه تومورها می توانند عواقب وخیمی برای بیمار به همراه داشته باشند، افزود: به عنوان نمونه اگر ناحیه حنجره و حلق دچار سرطان شود، باید این ناحیه برداشته شود که در نتیجه آن بیمار ناچار به استفاده از دستگاه برای صحبت کردن می شود و کیفیت زندگی آن بسیار افت می کند و حتی گرفتار افسردگی، گوشه گیری و انزوا می شود.
وی با تاکید بر تشخیص و درمان به موقع سرطان ها، گفت: درصورتی که سرطان به موقع تشخیص داده و درمان شود، نقش بسیار مهمی در پیشگیری و وخامت بیماری ایفا می شود.
انصاری از برگزاری دهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی در روزهای 20 تا 22 آبان ماه در شیراز با محوریت سرطان های ژنیکولوژیک، سینه و سر و گردن خبر داد.
وی اضافه کرد: این کنگره با هدف ارایه تازه ترین روش های تشخیص و درمان سرطان های سر و گردن، سینه و سرطان های ژنیکولوژیک با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار می شود.
انصاری با بیان اینکه در این کنگره پزشکان تجربیات خود را با متخصصان داخل و خارج از کشور مبادله می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر تازه ترین روش های جراحی های انکولوژی و روش های مدرن رادیوتراپی و دارودرمانی، در ایران همپای سایر کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی در مورد مقالات ارسال شده به این کنگره نیز گفت: تاکنون بیش از 150 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: