کد خبر: ۸۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 31
شفاآنلاین :اجتماعی >رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه قوانین مبارزه با قاچاق ناقص نیست، گفت: حفاظت کامل از مرزها و برخورد موثر با قاچاقچیان دو عامل موثر در مبارزه با قاچاق است.

به گزارش شفاآنلاین ؛الهیار ملکشاهی ، درخصوص نگرانی وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو از افزایش قاچاق ترامادول به کشور، گفت: درخصوص بحث قاچاق دارو باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه این موضوع در مقاطع مختلف تبدیل به معضل شده است، زیرا دربرخی شرایط به لحاظ تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران به سختی برخی داروها برای مصارف داخلی تهیه شده است.

نماینده مردم کوهدشت درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط مبارزه با قاچاق در کشورمان مناسب نیست، افزود: متاسفانه درحال حاضر بیشتر آزآنچه که تصور می شود کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که به نوعی تاثیر منفی نیز بر اقتصاد دارد، همچنین قاچاق کالا از جمله دارو ارتباط تنگاتنگی با اشتغال داشته و تولید کارخانه های داخل رابا مشکل روبه رو می کند.

وی تاکید کرد: آنچه که پس ازبررسی های لازم حاصل شده این است که دو موضوع در بحث افزایش قاچاق بسیار موثر است، یکی از موارد مهم دراین زمینه حضور ماموران گمرک ومحافظان از مرزها است که متاسفانه به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند، زیرا اگر وظایف به طورکامل عمل می شد تا این اندازه کالای قاچاق وارد کشورنمی شد؛ همچنین موضوع مهم دیگری برخورد با قاچاقچیان است.

ملکشاهی با انتقاد ازبرخوردهای سطحی با پرونده های بزرگ و کوچک قاچاق، تصریح کرد: مسولان مربوطه باید با بررسی دقیق پرونده ها با سرکردگان اصلی و سرشاخه ها به طور قاطع برخورد کنند، البته ذکر این نکته ازاهمیت بسزایی برخوردار است مبنی براینکه قوانین در این بخش ناقص نیست؛ هرچند که درصورت لزوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خارج ازنوبت لوایح دولت درزمینه مبارزه با قاچاق را بررسی می کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اما به طور حتم اگر به خوبی ازمرزها محافظت شده و برخوردها با قاچاقچیان محکم و جدی باشد، آمار قاچاق در کشور کاهش پیدا کرده و به تبع تاثیرات قاچاق بر اقتصاد حذف می شود؛ البته بازهم باید به این نکته تاکید کرد که اگر قوانین بسیار خوبی هم وجود داشته باشد، اما به درستی اجرا نشود، هیچ تاثیری در مبارزه با قاچاق نخواهد داشت.

به گزارش خانه ملت؛ در پی برخی اظهارات درباره قرص ترامادول و تاکید بر اجرای قوانین مربوطه از سوی وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه با قاچاق جدی در زمینه قرص ترامادول به داخل کشور روبرو هستیم و باید پیگیری‌های خود را حتی خارج از شبکه داروخانه‌ای گسترش دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: