کد خبر: ۸۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی در استان‌های سیل زده خبر داد و گفت: تعداد کشته شدگان سیل همچنان شش نفر است.

به گزارش شفا آنلاین ،‌ مرتضی اکبرپور ور اظهار کرد: از روز سه شنبه به 16 استان کشور که احتمال بروز سیل در آن وجود داشت هشدارهای لازم را داده و دستگاه‌های امدادی در این استانها را به حالت آماده باش درآوردیم.

اکبرپور با بیان اینکه از عصر همان روز بارش‌ها آغاز شده و در روز چهارشنبه شدت بیشتری گرفت افزود: متاسفانه در پی این بارش‌ها در هشت استان کشور شاهد بروز سیل،‌ سیلاب و آبگرفتگی بودیم که امدادگران بلافاصله وارد عمل شده و امدادرسانی را آغاز کردند.

وی درباره خسارات جانی ناشی از سیل نیز گفت: متاسفانه در پی این سیل شش تن جان خود را از دست دادند. سه نفر در استان لرستان کشته شده و سه تن دیگر نیز در استان ایلام جان خود را از دست داده‌اند. همچنین یک مورد اعلام مفقودی نیز در استان ایلام وجود دارد که امدادگران در حال جستجو برای یافتن این فرد هستند.

اکبرپور درباره میزان خسارات ناشی از این سیل در استان‌های کشور نیز گفت: در شرایطی که در برخی از این استانها همچنان بارندگی ادامه داشته و عملیات امدادرسانی در حال انجام است نمی‌توان رقمی را برای میزان خسارات اعلام کرد. طی یکی دو روز آینده و پس از اتمام عملیات امدادرسانی دستگاه‌های متولی شامل بنیاد مسکن و ... وارد عمل شده و پس از انجام ارزیابی، رقم قطعی خسارات به هر یک از واحدها را اعلام خواهند کرد که پس از آن سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به تامین این خسارات اقدام می‌کند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشوردرباره ارقام اعلام شده از میزان خسارات نیز اظهار کرد: این ارقام به شکل تقریبی است و نمی‌توان آنرا به عنوان یک رقم قطعی اعلام کرد ضمن اینکه در شرایط فعلی اعلام میزان خسارت تنها جو روانی منفی ایجاد کرده و کاری را از پیش نخواهد برد.

اکبرپور درباره وضعیت استان ایلام اظهار کرد: در این استان ناگهان 281 میلی متر بارندگی رخ داد که همین موضوع باعث ترس ساکنان شده اما خوشبختانه دستگاه‌های مختلف در این استان در آماده باش بوده و مشکلی وجود ندارد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: