تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفا آنلاین>سلامت>عدم نظافت محیط زیست و زندگی در مکان‌های آلوده سرشار از کپک‌ها و قارچ‌‌های میکروسکوپی مغز را با مخوف‌ترین بیماری قرن مواجه می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند ابتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند به خاطر میکروب‌ها و عفونت‌های قارچی ایجاد شود.

گفتنی است بر اساس جدیدترین کشفیات امکان دارد قارچ‌‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌ها و یا حتی انگل‌ها باعث بروز بیماری آلزایمر در افراد شود.

بررسی ها نشان می‌دهند، کارشناسان این نتایج را با بررسی نمونه خون افراد متوفی و یا درقید حیات مبتلا به بیماری آلزایمر بدست آورده‌اند.

در تمامی نمونه‌های خونی بدست آمده آثاری از وجود مخمرها و کپک ها در خون و یا در نمونه های بدست آمده از بافت خاکستری مغز افراد متوفی در اثر آلزایمر بدست آمده است.

کارشناسان بحث جدی در خصوص وجود یک رابطه معنادار بین مخمرها، هاگ ها، قارچ‌ها، میکروب‌ها و زوال مغز را کشف کرده‌اند.

به تازگی در تحقیقی جدید پژوهشگران دریافته‌اند انجام کارهایی چون معاینات دندانپزشکی توسط وسایل غیر استریل و یا حتی انتقال خون دارای میکروب و قارچ می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر در افراد شود.

کارشناسان البته عوامل متعددی چون ژن های معیوب، نقص های ژنتیکی، استعمال دخانیات و سایر علائم را در بروز بیماری آلزایمر دخیل می‌دانند.

بیماری آلزایمر تنها در کشور انگلستان بر روی حداقل 500 هزار نفر اثر گذاشته است و سبب محدودیت‌های شدید زندگی بر روی آنها و خانواده‌هایشان شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند سیستم ایمنی بدن در اثر پیشرفت بیماری آلزایمر دچار آسیب شدید می‌شود.

کارشناسان در گام‌های آتی در نظر دارند نوع میکروب‌ها را در بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پارکینسون و بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن مرگبار کشف کرده‌اند.

کارشناسان براین اساس ‌در نظر دارند داروهای جدیدی برای مقابله با آلزایمر تولید کنند که در آن ترکیبات ضد قارچ وجود داشته باشد.yjc