کد خبر: ۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
شفاآنلاین:سلامت>آیا میدونستین برای داشتن پوستی سالم و زیبا، باید از شر سلول های مرده که در لایه های عمیق پوستتون جا خوش کردن خلاص شوید؟
به گزارش شفاآنلاین : لایه برداری از پوست، وقتی که درست انجام بشه میتونه پوستتون رو جوان تر و زیباتر نشون بده. همه ی لایه بردارها گرون نیستن. ادامه ی مطلب رو بخونین تا درباره پنج لایه بردار ارزون که توی هر آشپزخونه ای پیدا میشه بیشتر بهتون توضیح بدیم.

 

عسل. علاوه بر سالم بودن این ماده، میتونین ازش برای برنامه مراقبت از پوستتون کمک بگیرین، عسل فرآوری نشده یه ضدعفونی کننده ی فوق العاده است. به همین خاطر خواص ضدباکتریایی، ضدقارچ و ضدویروسی داره. عسل سرشار از آنتی اکسیدان هاست و با کاهش التهاب، به محافظت و ترمیم پوست کمک میکنه. همچنین میتونین عسل رو با اسکراب صورت مخلوط کرده تا مثل یه مرطوب کننده ی عالی عمل کنه.

 

ماست. این ماده غذایی عالی پر از اسید لاکتیک بوده و حاوی اسید آلفا هیدروکسی است (اسیدی که در خیلی از محصولات مراقبت از پوست موجود است). ماست رو با شیر ترکیب کرده تا مثل یه لایه بردار ملایم و عالی برای پوست کار کنه. ماست رو روی هر قسمتی از بدن که گذاشتین یادتون باشه که باید ۲۰ دقیقه بمونه و بعد اون قسمت رو بشورین.

 

جوش شیرین. این ماده رو باید با احتیاط استفاده کنین. جوش شیرین به طور گسترده در پلینگ استفاده میشه، اما اگه به صورت متعادل مصرف نشه میتونه به پوست های حساس صدمه بزنه. بهترین کار اینه که مقدار خیلی خیلی کمی ازش رو به پاک کننده صورت اضافه کرده و از این روش خونگی لذت ببرین. (باز هم توصیه میکنیم اگه مطمئن نیستین که جوش شیرین به پوستتون صدمه میزنه یا نه، فراموشش کنین!)

 

دانه ی میوه ها و آجیل. دانه توت سیا یا تمشک یا بادام زمینی ، لایه بردارهای عالی برای پوستتون هستن. این مواد اگه به صورت ملایم و در حرکات دایره ای شکل روی پوست ماساژ داده بشن، سلول های مرده رو از بین میبرن. البته فراموش نکنین که این دانه ها باید به خوبی پودر بشن تا پوست رو خراش ندن. بادام و دانه های میوه میتونن پوست رو صاف و نرم کنن.

 

نمک دریایی. اگه دنبال یه اسکراب صورت هستین که منافذ پوستتون رو باز کنه، میتونین مخلوط نمک دریایی و آب رو امتحان کنین. این روشی عالی برای لایه بردای در صبح است. نمک دریایی با تحریک جریان خون (از طریق اتساع عروق خونی داخل پوست) باعث سم زدایی از بدن میشه.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: