کد خبر: ۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
شفا آنلاین>سلامت>وقتی علت‌های اصلی سوء مزاج سردی و تری را کنار بگذاریم بسیاری از بیماری‌های افراد به ویژه حساسیت‌ها به طور طبیعی درمان می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و محقق طب اسلامی ایرانی گفت: هنگامی که در فردی کیفیات سردی و تری (برودت و رطوبت) غلبه کند، همه یا برخی حالات ترشی دهان، سردی دست و پا، دیر هضم شدن غذا، ترشح زیاد بینی، فراموشی و کند ذهنی، درد معده، ریزش مو زودتر از موعد مقرر،‌ گرفتگی ماهیچه های پشت و گردن، جاری شدن آب از دهان در خواب و سرفه زیاد در فرد دیده می‌شود.

وی افزود: بعضی علائم فوق سریع نمایان شده و بعضی دیگر در اثر توجه نکردن به علائم اولیه در دراز مدت بروز می‌کنند.

دکتر اکبری اظهار داشت: بیشتر کسانی که بخصوص در فصل سرما به آلرژی مبتلا می‌شوند از لحاظ طب سنتی افرادی با غلبه مزاج سردی و تری هستند و وقتی علت اصلی سوء مزاج سردی و تری را کنار بگذاریم فرد به طور طبیعی درمان می‌شود و احتیاج به خوردن داروهای ضد حساسیت نیست.

وی با اشاره به عواملی که باعث سوء مزاج سرد و تر می‌شود، تصریح کرد: عواملی مثل بی‌حرکتی زیاد، پرخوری، مصرف زیاد آب سرد به ویژه در فصول سرد، غذاهایی با طبع سرد مثل گوشت گاو،‌ خوردن شیر سرد حاوی مواد نگهدارنده و مصرف زیاد ماست و دوغ باعث سوء مزاج سرد و تر می‌شوند که جمع شدن ترشحات در پشت بینی و حلق را بعنوان یکی از آسیب‌های شایع به همراه دارند.

این محقق طب اسلامی ایرانی خاطر نشان کرد: فصل های پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا هم این مزاج را در فرد ایجاد می‌کنند که علاوه بر رعایت موارد گفته شده، باید از مصرف داروها و دمنوش‌هایی با طبع سرد در این فصول جلوگیری کرد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: