کد خبر: ۸۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فوت 29 نفر در اثر بیماری‌های شبیه آنفلوانزا در سال جاری در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین صومی در شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات قرارگاه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان گفت: خوشبختانه وزرات بهداشت و درمان برنامه‌های خوبی را در این حوزه در راستای کاهش خطرات و تهدیدات در دست انجام دارد.

وی گفت: 271 نفر در سال جاری در اثر بیماری آنفلوانزای فصلی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد 29 نفر که تعدادی از آنان را افراد مسن و پیر تشکیل می‌دادند در اثر بیماری‌های شبیه آنفلوانزا فوت کردند.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان در سال جاری در 38 کانون آلوده استان مشاهده شده است، افزود: خوشبختانه یکی از نگرانی‌های ما در این خصوص، انتقال آنفلوانزا از حیوان به انسان بود که با اقدامات به موقع، هیچ گونه گزارشی در خصوص انتقال ویروس آنفلوانزا پرندگان به انسان در سطح استان مشاهده نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: 128 مورد مشکوک به ابتلا به ویروس بیماری کرونا نیز در آذربایجان شرقی مشاهده شد ولی پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد که خوشبختانه هیچ کدام از آنها مبتلا به این بیماری نبودند.عصرایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: