روش بررسی این تیم تحقیقاتی به این ترتیب بوده است که این مطالعه به صورت توصیفی - تحلیلی و بر اساس اطلاعات مشاهده ای صورت گرفت. برای این منظور ویدئوهایی از 56 عابر در خیابان مطهری تهران ضبط شد و مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 21 و روش رگرسیون خطی انجام شد.
یافته ها و نتایج حاصل از نرم افزار به تیم پژوهشگران نشان داد كه ضرایب اثرگذاری فاكتورهای مختلف شامل زمان انتظار قبل از حركت با 78/0، تكرار نگاه كردن به وسایل نقلیه قبل و حین عبور با 58/0، زمان نگاه كردن به وسایل نقلیه قبل و بعد از عبور با 73/0 و زمان عبور با 29/0، بر حاشیه ایمنی عابرین پیاده تاثیر داشت.
به این ترتیب متخصصان نتیجه گیری کرده اند که زمان انتظار
عابرین قبل از عبور مهم ترین عامل اثرگذار بر حاشیه ایمنی عابرین پیاده در
خیابان های بدون علائم راهنمایی و رانندگی بود.