کد خبر: ۸۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 29
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از آغاز طرح معاینه و درمان دندان های دانش آموزان ابتدایی در 60هزار مدرسه سراسر کشور خبر داد.
دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر اظهارکرد: در حال حاضر طرح معاینه و درمان دندان های دانش آموزان ابتدایی در 60هزار مدرسه در سراسر کشور آغاز شده اما به غیراز مسئله آموزش؛ توجه به پیشگیری نیزاهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: این در حالیست که در بوفه های مدارس موادی عرضه می شود که برای دندان ها مضر است و بوفه ها باید از این مواد مضر خالی شوند.

جای خالی مربیان بهداشت در مدارس

نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بهداشت مدارس مشکلات ریشه داری حاکم است و یکی از دلایل آن کمبود مربیان بهداشت و دلیل دیگر ارتباط کم بخش بهداشت مدارس در وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت است.

آریایی نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه برای استخدام مربیان بهداشت دولت مجوز استخدام نداده اما این وضعیت تا کی این گونه باید ادامه داشته باشد؟ بالاخره ما نباید کار را زمین بگذاریم  وباید انجام شود.

وی تأکید کرد: به نظرم ما از ظرفیت عظیم مربیان بهداشت در مدارس نیز غافل هستیم. از طرفی دیگر بیشتر از این که برای درمان هزینه کنیم  قسمتی را هم باید برای آموزش و پیشگیری نیز اختصاص داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: