کد خبر: ۸۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 28
متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص مغز و اعصاب، سرگیجه را یکی ازشایع ترین بیماری ها بین مردم دانست و آن را به دو قسمت محیطی و مرکزی تقسیم کرد.
دکتر مسعود مهرپوردرگفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:اغلب مردم حالتی که چشمانشان سیاهی برود و بی حالی و حالت تهوع و حرکت محیط اطراف را از علائم سرگیجه می دانند در حالی که سرگیجه میان پزشکان این گونه تعریف نمی شود.


وی با تقسیم بندی سرگیجه ها به دو نوع محیطی و مرکزی ادامه داد: به طور معمول منشأ مشکلات سرگیجه های محیطی ناشی از گوش است و بر اثر اختلالات ساده گوش مانند جرم؛ عفونت ها یا ضایعات گوش میانی و داخلی روی سیستم تعادلی اثرگذارند و برای بیمار احساس سرگیجه در پی دارند.

وی همچنین افزود: گاهی اوقات این سرگیجه ها شدت می گیرد به گونه ای که بیمار را از خواب بیدار می کند و با علائمی نظیر تهوع،استفراغ، تعریق به فرد نوعی احساس ترس دست می دهد که انگار سکته کرده است. حال آن که خوشبختانه این علائم خیلی خطرناک نیست و فرد با مراقبت های دارویی تحت نظرپزشک متخصص بهتر می شود.

مهرپور خاطرنشان کرد: منشأ سرگیجه های مرکزی بیشتر ناشی از مخچه و ساقه مغز است؛ تشخیص این بیماری نیز برای ما خیلی مهم است زیرا می تواند خطرناک باشد.حال آنکه این نوع سرگیجه علل مختلفی دارد. مانند درگیری عروقی مغز و سکته های مغزی که می تواند این علائم را در این نواحی نیز ایجاد کند؛ علت دیگر بیماری هایی مانند ام اس و بیماری های توموری است.

فوق تخصص اینترونشن درپایان گفت: سرگیجه های محیطی ممکن است هر سنی را درگیر کند و میزان سردردهای مرکزی چنانچه ناشی از علل عروقی باشد در سنین بالاتر اما اگر ناشی از بیماری ام اس باشد در جوانی دیده می شود.بنابراین به طور کلی هر نو سرگیجه باید جدی گرفته و به پزشک مراجعه و با تشخیص علت، اقدامات درمانی هم خیلی سریع آغاز شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: