کد خبر: ۸۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفاآنلاین:سلامت >اجتماعی>مشاور شهردارتهران در امور زیرساخت‌های شهری گفت: ایران پتانسیل تبدیل شدن به قطب علمی سلامت در دنیا را دارد.

به گزارش شفاآنلاین:مازیار حسینی، مشاور شهردار در امور زیرساخت‌های شهری در آیین امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان هسته‌ای کشور در بوستان ولایت با توضیح درباره تاریخچه این بوستان گفت: بوستان ولایت ۳۰۰ هکتار در جنوب تهران است که قدیمی‌ترین فرودگاه کشور بود که در سال ۱۳۰۱ توسط آلمانی‌ها افتتاح شد.

او افزود: تلاش ما این است که این میراث فرهنگی را حفظ کنیم و اکنون نیز آشیانه های باقیمانده از آن دوران حفظ شدند.

حسینی افزود: در اسفند ۸۹ که مقام معظم رهبری هنگام غرس نهال فرمودند تغییرات در این مکان داده شود و در اختیار شهروندان قرار داده شود، تغییرات شهرداری در این منطقه آغاز شد.

مشاور شهردار در امور زیرساخت‌های شهری افزود: عملیات اجرایی ما ۲۷ اسفند ماه آغاز شد و پس از ۶۷ روز و با کار جهادی در سوم خرداد ۹۰ این بوستان را افتتاح کردیم.

او افزود: بوستان ولایت یک دویستم شهر تهران است، اما به لحاظ کارکرد می‌تواند بیش از آنها مؤثر باشد.

حسینی با اشاره به ۴ دروازه ورودی برای بوستان ولایت گفت: این ۴ دروازه شامل فرهنگ و ادب، تاریخ و تمدن، حکمت و عرفان و دروازه دانایی و دانش خواهد بود.

مشاور شهردار در امور زیرساخت‌های شهری ادامه داد: دروازه دانایی و دانش با محوریت دهکده سلامت ایجاد می‌شود که نگین آن اولین بیمارستان هسته‌ای کشور خواهد بود که امروز آیین تفاهمنامه ساخت آن امضا شد.

حسینی تاکید کرد: امیدوارم با پکیجی که برای این بخش دیده‌ایم و ساخت بیمارستان هسته‌ای گامی جدی در جهت تبدیل ایران به عنوان قطب علمی سلامت دنیا برداشته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: