کد خبر: ۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفاآنلاین:اجتماعی>وزیر بهداشت گفت: هیچ کدام از دولت‌ها و مجالس به حوزه سلامت توجه نکرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین امضای تفاهم نامه احداث نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور که میان وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران صورت گرفت با بیان اینکه پزشکی هسته‌ای از 60 سال پیش وارد عرصه پزشکی کشور شد، گفت: نفت، گاز و... سرمایه اصلی نیستند بلکه نیروی انسانی و متخصص سرمایه‌های اصلی کشور هستند و امروز باعث افتخار ما است که در هر زمینه‌ای زنان ومردان متخصص داریم از جمله در زمینه پزشکی متخصصانی داریم که کارهای تشخیصی بی‌نظیری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از بیمارستان‌های کشور تاکنون 600 پیوند کبد انجام شده است که در جهان بی‌نظیر است. و رتبه دوم در این عرصه را یکی از ایالات کشور آمریکا دارد با 100 پیوند کبد کمتر از آنچه که در کشور ما انجام شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی نیروهای متخصص برای حضور و همکاری با بیمارستان هسته‌ای اظهار کرد: حاشیه تهران از نظر خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط محرومیت به سر می‌برد و طی دو سال گذشته با همراهی دولت و مجلس کارهای خوبی در بخش سلامت در کشور انجام شده است.

وی افزود: اما از شرایط حوزه سلامت در شهر تهران راضی نیستیم زیرا اگر زیرساخت‌هایمان درست‌تر بود مردم طعم شیرین تحول سلامت را بیشتر می‌چشیدند در حالی که در بیمارستان‌های تهران با اشغال صددرصدی تخت مواجه هستیم و در برخی نقاط تهران نیز مردم بیمارستان ندارند در این شرایط چگونه می‌توانند از تسهیلات طرح تحول سلامت بهره‌ببرند.

هاشمی با بیان اینکه علیرغم اهمیت حوزه سلامت هیچ کدام از دولت‌ها  و مجالس به این بخش توجه نکرده‌اند بیان کرد: براساس آخرین آماری که داشتیم و در دولت نیز مطرح شد 4 سال پیش اولین بخشی که مردم از آن شاکی بودند حوزه بهداشت بود اما خوشبختانه طی دو سال گذشته مردم رضایت خود از این حوزه را اعلام کردند.

وی با تاکید براینکه شرایط حوزه سلامت در تهران متفاوت بوده و شرایط‌مان به خوبی استان‌ها نیست گفت: از رئیس سازمان انرژی اتمی به خاطر همت وافری که در این حوزه دارند و سرمایه گذاری که در این بخش انجام شد تشکر می‌کنم و سرمایه‌گذاری در این بخش ما را به کشوری بی‌رقیب در منطقه تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مشخص می‌شود که انرژی هسته‌ای در یک کشور اخلاق‌مدار چگونه مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا انرژی هسته‌ای‌ آدم‌کش در دین، تاریخ و میان مردم ما پذیرفته شده نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به انجام توافق هسته‌ای گفت: رسیدن به این امکانات و ابزار در خصوص احداث بیمارستان هسته‌ای بدون توافق هسته‌ای امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما یک ریال نیز در تهران هزینه نکردیم زیرا در این شهر به برکت وجود مدیران ارزشی همچون قالیباف تهران می‌تواند نیازهای خود را تامین کند و ما امکاناتمان را به شهرهای دیگر می‌بریم چنانکه قرار است در سایر استان‌ها 20 هزار تخت بیمارستانی ایجاد شود و امیدواریم محرومیت‌زدایی در تهران با کمک مدیریت شهری انجام شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: