کد خبر: ۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 26
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز جامع ترمیم زخم و بافت از اجرای پایلوت درمان سرپایی زخم‌های مزمن بیماران دیابتی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر اسماعیل جاوید با بیان این که مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی کمتر از یک سال است که راه‌اندازی شده است، افزود: راه‌اندازی این مرکز دستاورد اولین کنگره ترمیم زخم است.

وی با اشاره به حجم زیاد زخم‌های مزمن ایجاد شده در بیماران کشور اظهار داشت: علی‌رغم ایجاد حجم وسیع زخم‌های مزمن ولی متاسفانه در کشور هیچ متولی برای ارائه خدمات درمانی برای ترمیم زخم‌های مزمن وجود نداشت .

رییس مرکز جامع ترمیم زخم و بافت با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در این زمینه خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد راه‌اندازی این مرکز را ارائه دادیم که با راه‌اندازی این مرکز خدماتی در زمینه ترمیم زخم‌های مزمن ارائه می‌شود.

جاوید ارائه درمان‌های استاندارد را از برنامه‌های این مرکز نام برد و یادآور شد: از جمله روش‌های ارائه شده در این مرکز استفاده از لارودرمانی بوده که این روش مورد تایید اروپا قرار دارد.

رییس مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی با بیان این که در گذشته برای درمان زخم‌های مزمن به خارج از کشور سفر می‌کردند، یادآور شد: در گذشته بیماران برای دریافت خدمات لارودرمانی به خارج از کشور می‌رفتند که در این طرح با همکاری بخش حشره‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به راه‌اندازی مرکزی در این زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این پایلوت خدمات لارودرمانی بر روی 40 بیمار اجرایی شد که نتایج قابل قبولی نیز به دست آوردیم به گونه‌ای که شاهد کاهش زمان درمان و قطع عضو در بیماران دیابتی بودیم.

جاوید وکیوم‌تراپی را از دیگر بخش‌های این مرکز نام برد و توضیح داد: این فناوری در کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی ارائه می‌شود که در کشور از طریق شرکتهای دانش‌بنیان در این زمینه تجهیزات مناسبی ساخته شده است و با انجام مراحل آزمایشگاهی، مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند.این روش می‌تواند روند درمان زخم‌های مزمن به ویژه زخم‌های دیابتی را تسریع کند.

رییس مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی با اشاره به محدودیت‌های بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران با زخم‌های مزمن دیابتی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعاتی که در ده سال گذشته در بیمارستان شریعتی انجام شد یک سوم بیماران که دچار زخم‌های مزمن دیابتی بودند قطع عضو شدند که در این راستا پایلوتی در زمینه درمان سرپایی این نوع زخم‌ها با هدف کاهش هزینه، افزایش راندمان درمان و کاهش قطع عضو اجرا شده است و از همه متخصصان در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: