کد خبر: ۸۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفا آنلاین>سلامت>معاون سابق روابط بین‌الملل بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه «برجام» معجزه نخواهد کرد، گفت: امید است صنعت هسته‌ای در حوزه پزشکی مشمول محدودیت‌های ایران در برجام نشود. همچنین بستر صادرات تولیدات در این عرصه مانند رادیو داروها فراهم شود.

به گزارش شفا آنلاین، احمد اسفندیاری درباره اجرایی شدن برجام و تاثیر آن بر خدمات پزشکی اظهار داشت: مسئولان در حوزه پزشکی نباید منتظر اجرایی شدن برجام باشند زیرا این قطعنامه‌ها تاثیر چندانی در ارائه خدمات پزشکی و پیشرفت‌های ایران ندارد؛ همچنان که شاهد بودیم بعد از انقلاب اسلامی ایران خدمات پزشکی رشد چشمگیری داشت که علی‌رغم وجود همه تحریم‌ها به‌ دست آمد.

معاون سابق روابط بین‌الملل بسیج مستضعفین افزود: همواره تحریم‌ها باعث پیشرفت جامعه ایران در همه عرصه‌ها به‌ خصوص پزشکی شده و روز به‌ روز بر میزان دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان افزوده شده است؛ بنابراین برای پیشرفت‌های هر چه بیشتر نیازی به اجرایی شدن برجام نداریم، گرچه امید است با اجرایی شدن این برنامه، یک سری تحریم‌ها برداشته شود اما از طرفی معتقد هستیم که استفاده از صنعت هسته‌ای در حوزه پزشکی نباید مشمول محدودیت‌ها‌ی ایران در برجام شود.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه پزشکی هسته‌ای نیز به خودکفایی رسیده است، به بسیج پزشکی گفت: ایران همیشه با تحریم‌های ناجوانمردانه در حوزه پزشکی، تجهیزات، دارو و غیره روبه‌رو بوده است که این فشارها در برخی زمینه‌ها سبب به خودکفایی رسیدن ما شد که بهترین مثال آن؛ رادیو داروها هستند؛ امید است با پذیرش برجام هیچ خللی به این حوزه وارد نشود.

اسفندیاری تصریح کرد: بی‌اعتمادی به طرف‌های غربی همچنان وجود دارد و این عمیق‌تر از آن است که تصور کنیم فقط با یک موافقتنامه کاملاً حل می‌شود؛ من معتقدم برجام معجزه نخواهد کرد و آنچه تاکنون ایران را به نقطه مطلوب رسانده است، اقدامات نیروهای موثر داخلی است و هیچ وقت نباید منتظر غربی‌ها باشیم تا برای کشورمان دلسوزی کنند زیرا طرف‌های ما نیز به دنبال منافع خود هستند.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها، قدری دسترسی ایران به امکانات بیشتر شود و همچنین بستر صادرات تولیدات در این عرصه مانند رادیو داروها فراهم شود.تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: