کد خبر: ۸۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه به خاطرکمبود های جدی در زمینه تخت های مراقبت های ویژه ،متاسفانه برخی بیماران نیازمند پشت درآی سی یوها و سی سی یوها جان می سپارند از اضافه شدن 2هزار و 400تخت آی سی یو طی چندماه آینده در بیمارستان های کشور وتحول دراین بخش خبر داد.
دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد:همزمان با اجرای طرح تحول سلامت و بادستور وزیر بهداشت برای گسترش تخت های آی سی یو برنامه های مختلفی داریم تا طی چند ماه آینده حدود 2هزار و 400 تخت آی سی اعم از آی سی یو بزرگسالان، کودکان و نوزادان را به مجموع تخت های کشور اضافه نماییم.

وی کمبود در این عرصه را بسیارجدی دانست و خاطرنشان کرد:طی سالهای متمادی، بیماران متعددی در اورژانس ها به دلیل کمبود تخت های آی سی یو معطل مانده و می مانند .حتی گاهی اوقات نیز متأسفانه جان خودشان را از دست داده اند. به همین دلیل وزارت بهداشت با برنامه ریزی های جدی، 2هزار و 400 تخت را به ناوگان آی سی یو کشور اضافه خواهد کرد.


آقاجانی اظهار کرد: البته در راستای افزایش تخت های آی سی یو اقداماتی آغاز شده و حدود 500 تخت به بهره برداری رسیده و به مرورنیز طی یک سال آینده  بیش از دوهزارتخت آی سی یو به  بهره برداری خواهد رسید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: