کد خبر: ۸۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
شفا آنلاین>سلامت>در طرح پزشک خانواده در مناطق دور افتاده از حضور داروسازان استفاده نمی‌شود و این به معنای عدم رعایت عدالت در سلامت است و نباید بین مردم شهر و روستا تبعیض در ارائه خدمات قائل شد‌.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد باقر ضیاء عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در خصوص وضعیت داروخانه‌ها اظهار داشت‌: توقعی که از داروخانه‌ها انتظار می رود این  است که سطح ارائه خدمات دارویی بالا رفته و استاندارد شود و ما هم این آرزوی قلبی را داریم که روزی به استانداردهای بالاتر دست یافته و دین خود را به مردم ادا کنیم‌.

وی افزود: در حال حاضر ممکن است در مورد خدمات ارائه شده در داروخانه‌ها بی انصافی شود اما داروسازان خدمات ارزشمندی را ارائه داده  و حتی به طور رایگان به بیماران مشاوره‌های لازم را می‌دهند‌.

وی با بیان اینکه داروسازان مشکلات کوچک درمانی مردم را رفع می‌کنند؛ ادامه داد‌:  این مهم جز وظایف داروسازان است و انتقاداتی هنگام ارائه نسخه مطرح است که در حال بررسی بوده و نسبت به قبل بهتر شده است.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران تصریح کرد‌: انجمن طرح توانمند سا‌زی را در نظر گرفته تا سطح ارائه خدمات را بالا ببرد و مهمترین دغدغه ما طرح داروخانه‌های زنجیره‌ای است که بدون هیچ گونه زمینه و نیازی این طرح مطرح شده است.

ضیاء اذعان داشت: این طرح می‌تواند سیستم دارویی را به سمتی ببرد که سود و سرمایه حرف اول را بزن‌د؛ در واقع این داروخانه‌های زنجیره‌ای در آینده سلامت جامعه را به خطر می اندازد چون سود و سرمایه را در این عرصه حاکم می‌کند و تسلط و موقعیت مدیریتی داروساز را در داروخانه کاهش خواهد‌.

 دبیر انجمن داروسازان  استان آذربایجان شرقی افزود‌: مسئولان ذیربط  باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر طرح‌های معقولی را برنامه ریزی کنند تا سیستم دارویی در سطح تولید و توزیع و سایر موارد مشکلی نداشته و خدمت قابل قبولی را در جامعه ارائه دهد.

وی همچنین در خصوص ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌ها خاطرنشان کرد‌: وجود داروساز به عنوان مسئول فنی در داروخانه ضروری است و نباید هیچ خدمتی بدون حضور داروساز به بیماران ارائه شود اما متاسفانه در طرح تحول هیچ  جایگاهی برای  داروسازان در نظر گرفته نشده است‌.

وی مشخص نبودن جایگاه داروسازان را در طرح تحول بی‌مهری نسبت به بیماران و سلامت جامعه دانست و گفت: باید پکیج سلامت بطور کامل تدوین شود و جایگاه داروسازان به عنوان تکمیل کننده چرخه درمان بیماران مشخص شود‌.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: