کد خبر: ۸۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 23
شفا آنلاین>سلامت>یک جراح و متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه شکستگی‌های مختلفی با شروع فصل سرما در بین گروه‌های مختلف سنی افزایش می‌یابد، افزود: شکستگی‌های ناحیه مچ دست، ستون فقرات و لگن در این فصول بیشتر مشاهده می‌شود.
 به گزارش شفا آنلاین،مهران ستاره  اظهارکرد: بیشترین گروه در معرض خطر و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی را افراد مسن شامل می‌شود؛ این افراد به دلیل کهولت سنی در معرض ابتلا به شکستگی‌ها در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی قرار دارند و در افراد مسن مبتلا به شکستگی لگن، لخته شدن خون بسیار زیاد است که علاوه بر انسداد عروق، عوارض بعدی را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد مسن برای پیشگیری از ابتلا به شکستگی‌ها باید از کفش مناسب استفاده کنند، تصریح کرد: برداشتن گام‌های بلند، استفاده از عصای مناسب و همراهی کردن یکی از اعضای خانواده هنگام تردد در کاهش مشکلات و پیامدهای ناشی از آن بسیار تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین استفاده افراد مسن از گن‌های خاص یک پوشش مناسب در کاهش شکستگی‌ها موثر است. همزمان با بارش برف و باران و یخبندان احتمال لیز خوردگی این افراد به مراتب بیشتر است.

این جراح افزود: همچنین افراد مبتلا به پوکی استخوان به‌ویژه زنان مبتلا از دیگر گروه‌های پرخطر ابتلا به شکستگی‌های مختلف در فصول سرما است. این گروه از افراد نیز با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند از پیامدها و عوارض ناشی از آن پیشگیری کنند.عصر ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: