کد خبر: ۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 21
شفاآنلاین:مهم ترین برنامه های شبکه رادیویی سلامت در روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام شد.
لحظه هاي آرام زندگي همراه با ياد خدا
شبکه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ  30 مهر ماه، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «دلها به یاد خدا آرام می گیرد» مي پردازد.
 برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» كه کاري از گروه اجتماعي راديو سلامت است، روز پنجشنبه با حضور دکتر حسین اعرابی ، روانشناس به اين پرسش كه خدا همین جاست کنار من چون..... ؟ پاسخ مي دهد.
موضوعات اين برنامه راديويي بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه هاي شنونده ها از جمله؛ محيط زيست، ترافيک، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.
گفتني است، برنامه زنده «صبح و زندگي»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 05 : 7 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز، تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
با برچسب مواد غذایی چقدر آشناييد؟
برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ  30  مهر ماه، با موضوع «برچسب مواد غذایی» از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.
 برنامه «عصرتون سلامت» روز پنجشنبه، با حضور دکتر مظهری، دکترای تغذیه و رژیم درمانی؛ دکتر ثریا نواب پور دکترای صنایع غذایی به موضوع اهميت توجه به برچسب مواد غذايي خواهد پرداخت.
برچسب گذاری مواد غذایی از جمله موارد ضروری در آگاهی دادن به خریدار در هنگام خرید است، چرا که این حق مسلم خریدار است تا از محتوی آن چه خريد مي كند، آگاهی کامل داشته باشد.
برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» کاری از گروه تغذیه و سلامت رادیو سلامت است كه روزهاي پنجشنبه هر هفته، از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
بررسي تاثیر رزق حلال بر سلامت خانواده در كوچه سلامت، پلاك ۱۰۲
برنامه «كوچه سلامت، پلاك ۱۰۲» شبكه راديويي سلامت، جمعه ـ  يكم آبان ماه، به موضوع «تاثیر رزق حلال بر سلامت خانواده» اختصاص دارد.
 برنامه «كوچه سلامت، پلاك 102» كاري از گروه سلامت و تغذيه راديو سلامت است كه روز جمعه از ساعت 10:20 به مدت 100 دقيقه، با حضور دکتر خجسته معاون صدای سابق، حجت الاسلام آقابابا كارشناس مذهبي، و دکتر بهمنی روان شناس به موضوع نقش رزق حلال بر سلامت خانواده مي پردازد.
یکی از مهمترین نکات در معارف اسلامی که پیامدهای فردی و اجتماعی خاصی دارد، توجه به حلال و حرام است در این برنامه با بهره گیری از دیدگاه های کارشناسان مذهبی و روان شناسی به نقش مثبت کسب رزق حلال در تامین سلامت خانواده و تربیت فرزندان به همراه استناد به آیات و احادیث پرداخته مي شود.
اين برنامه از بخش هاي چون چاشني، دكه سلامت، كوچه فرعي، گلبرگ، بفرماييد خوش آمديد و موزيك زنده تشكيل شده است.
يادآور مي شود، شنونده ها مي توانند برنامه هاي شبكه راديويي سلامت را روي موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز بشنوند.
نقش آفرینی رسانه ها در انتقال ارزشها روي موج تندرستي
 جمعه ـ  يكم آبان ماه، به موضوع «رسانه ها و انتقال ارزشها  از طریق مجموعه های نمایشی با نگاهي به قيام عاشورا» مي پردازد.
 برنامه «رسانه و سلامت»، روز جمعه،  با حضور دكتر سيد بشير حسيني، پژوهشگر، مدرس ارتباطات و مدير گروه مديريت رسانه دانشكده صدا و سيما به اين پرسش كه آیا با یادآوری نام یک مجموعه نمایشی به ارزش و ارزشهای آن  در زندگی باور بیشتر پیدا می کنید؟ پاسخ مي دهد.
يادآور مي شود، برنامه «رسانه و سلامت» كاري از گروه اجتماعي شبکه راديويي سلامت است كه جمعه هر هفته ساعت 15 به مدت 30 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
چراغ راهنمای تغذیه ای در بفرماييد سيب
برنامه «بفرماييد سيب» شبكه راديويي سلامت، جمعه ـ  يكم آبان ماه،  با موضوع «چراغ راهنمای تغذیه‌ای» از صداي دانش، نشاط و آرامش پخش مي شود.
 برنامه «بفرماييد سيب» کاري از گروه تغذيه و سلامت راديو سلامت يک مجله تفريحي، سرگرم کننده و آموزشي با محوريت سلامت است که هر هفته به يکي از موضوعات حوزه سلامت مي پردازد.
اين برنامه، روز جمعه، با حضور دكتر زهرا عبدالهي، رئيس دفتر بهبود تغذيه و جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به موضوع چراغ راهنمای تغذیه‌ای مي پردازد.
چربی، قند و نمک سه ماده‌ای هستند که مصرف زیادشان بیماری‌زا است،  برای مراقبت بیشتر چراغ راهنمای تغذیه‌ای روی محصولات غذایی طراحی شده است.  استفاده از چراغ راهنمای تغذیه‌ای به‌نحوی است که رنگ قرمز میزان زیاد، رنگ زرد متوسط و رنگ سبز نشان از میزان اندک این مواد (چربی، قند و نمک) را نشان می‌دهد.در این برنامه این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.
ارتقاي آگاهي مخاطبان در حوزه سلامت در راستاي ايجاد نشاط و اميد بخشي به مخاطبان هدف اصلي برنامه «بفرماييد سيب» است.
گفتني است، برنامه عصرگاهي «بفرماييد سيب» ، جمعه هر هفته از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
چگونگي متناسب سازی رابطه تحصیل با اشتغال در سلامت
در برنامه «چشم انداز» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ يكم آبان ماه،  چگونگي متناسب سازی رابطه ی تحصیل با اشتغال در سلامت بررسی می شود.
 چشم انداز برنامه ای گفت و گو محور با هدف بررسی اسناد بالا دستی سلامت است که با نگاه به سند چشم انداز، سیاست های برنامه های توسعه ابلاغی سلامت کشور و برنامه های اجرایی را در راستای تحقق اهداف اسناد سلامت بررسی می کند.
این برنامه، روز جمعه،  با حضور دکتر نصيبي، متخصص سلامت دهان و دندان پزشكي اجتماعي و دكتر اكبري، قائم مقام معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور از ساعت ۲۲:۱۰ به مدت 55 دقیقه به موضوع «متناسب سازی رابطه ی تحصیل با اشتغال در سلامت» می پردازد.
بر اساس بند 78 سیاستهای برنامه توسعه ششم ذیل امور علم فناوری و نوآوری ، مبنی بر تنظیم رابطه ی متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی سطوح و رشته های تحصیلی  با نقشه ی جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال، در اين برنامه به بررسی برنامه های حوزه سلامت در این مورد پرداخته مي شود.
گفتنی است، برنامه «چشم انداز» کاری از گروه اجتماعی شبكه رادیويي سلامت است که روزهای جمعه هر هفته از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: