کد خبر: ۸۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 25
شفاآنلاین:سلامت>زنان برای غربالگری سرطان سینه بهتر است تا ۴۵ سالگی صبر کنند.
به گزارش شفاآنلاین:انجمن سرطان آمریکا پیشتر به زنان توصیه کرده بود از سن 40 سالگی به طور سالانه برای غربالگری بیماری سرطان سینه اقدام کنند.


و به زنان بالاتر از 55 سال نیز توصیه کرده بود که به جای ماموگرافی سالانه، این کار را هر دو سال یک بار انجام دهند.


ولی اکنون بر اساس چارچوبی که در شماره اخیر نشریه انجمن پزشکی آمریکا JAMA منتشر شد دکتر نانسی کاتینگ و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و دکتر لیدیا پیس، در بیمارستان زنان و بریگهام به زنان توصیه کرده اند تا پیش از 45 سالگی برای غربالگری بیماری سرطان سینه اقدام نکنند. این توصیه جدید، چالشی در جامعه پزشکی آمریکا ایجاد کرده است.


سرطان سینه سالانه جان بیش از 40 هزار زن را می گیرد.


هنگامی که  سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند  این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.

از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود. 


مرگ ناشی از سرطان در سال 2005، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: