کد خبر: ۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروي آمريکا اعلام کرد سيستم اولتراسوند متمرکز SonaCare Medical's Sonablate 450 را براي تخريب بافت پروستات تائيد کرده است.


به گزارش شفا آنلاین، اولتراسوند متمرکز امکان درمان بيماري پروستات را که به ارگان محدود است، فراهم مي‌کند، بدون آنکه به بافت سالم اطراف آسيبي برساند و بيمار ديگر نيازي به رادياسيون يا جراحي ندارد.

براي مرداني که به شرايطي مانند سرطان پروستات مبتلا هستند، داشتن يک گزينه غيرتهاجمي که مي‌تواند به‌طور انتخابي بافت بيمار را هدف قرار داده و درمان کند، بسيار قابل توجه و جذاب است. اين سيستم باليني پيشرو در فن‌آوري است و بيش از 50 درصد مردان مبتلا به بيماري پروستات که با اين روش درمان مي‌شوند، نتايج خوبي ديده‌اند.

اين تکنولوژي با موفقيت براي درمان طيف گسترده‌اي از تشخيص‌ها، مانند هيپرپلازي خوش‌خيم پروستات، سرطان قسمتي از غده پروستات، سرطان پروستات که تمامي غده را فرا گرفته اما در همان محل لوکاليزه است و سرطان پروستات عودکننده، استفاده مي‌شود.

به نظر مي‌رسد با تائيد اين سيستم، با يک نقطه محوري در درمان بيماري‌هاي مختلف پروستات روبرو هستيم. پيشرفت‌هاي همزماني که در تصويربرداري، تکنولوژي‌هاي فيوژن و حالا درمان‌هاي بيشتر متمرکز به وجود آمده‌اند، به پزشکان اجازه مي‌دهد تا بيماري‌هاي پروستات با دقت بيشتري تشخيص داده شده و فقط نواحي درگير هدف قرار گيرند، به جاي آنکه کل غده پروستات جراحي شود. به اين ترتيب، بار بيماري به‌طور قابل توجهي کاسته شده و کيفيت زندگي بيماران افزايش مي‌يابد. انتظار مي‌رود، اولتراسوند متمرکز به اسب بارکش درمان ساب‌توتال پروستات تبديل شود. علاوه بر اين سيستم، اولتراسوند متمرکز شرکت EDAP's Ablatherm نيز براي درمان بيماري‌هاي پروستات در سازمان غذا و دارو تحت بررسي قرار دارد و ممکن است به زودي تائيد شود.

اولتراسوند متمرکز يک روش بدون اشعه و غيرتهاجمي است که سرطان پروستات لوکاليزه را درمان مي‌کند. با راهنمايي تصاويري که در زمان واقعي ايجاد مي‌شوند، پزشک اشعه متمرکز انرژي اولتراسوند را به حجم انتخاب شده‌اي از غده پروستات بيمار، مستقيما مي‌تاباند. انرژي، بافت هدف را در نقطه کانوني گرم کرده و سلول‌هاي هدف را در عرض چند ثانيه به‌صورت حرارتي منعقد مي‌کند. اين روند تکرار مي‌شود تا حجم انتخاب شده از کل غده تخريب شود.

درمان‌هاي اولتراسوند متمرکز بدون هيچگونه ايجاد سوراخ روي بدن انجام مي‌شود و عوارض اندک و ناراحتي کمي براي بيمار به جاي مي‌گذارد، بنابراين بيمار مي‌تواند هر چه سريع‌تر به کارهاي روزانه خود بازگردد. با توجه به اينکه در اين روش از اشعه‌اي استفاده نمي‌شود، اگر لازم باشد، مي‌توان آن را تکرار کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: