کد خبر: ۸۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 24
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت تجمیع بیمه ها را قانون و دارای منطق سیاست گذاری سلامت و اقتصاد سلامت دانست گفت :این در حالیست که تعدد بیمه های پایه منجر به هزینه های زیادی شده است.

دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: تعدد بیمه های پایه به چند دلیل منجر به بروز هزینه ها زیادی شده، یکی هم پوشانی است.چراکه  بسیاری از مردم کشور ما چند دفترچه بیمه دارند و این امر خوب نیست.

 وی ادامه داد: بحث بعدی هزینه های سربار است وزمانی که چند سازمان بیمه گر داریم هزینه ها متعدد و زیاد خواهد بود؛بنابراین تجمیع بیمه های پایه سیاستی است که حاکمیت در برنامه پنجم توسعه تصریح کرده و وظیفه همه  است در دولت و مجلس نیز آن را پیگیری کنند. زیرا می توان با تجمیع بیمه ها و ایجاد یک بیمه واحد قدرتمند پایه بسیاری از مشکلات گریبان گیر بیمارستان های کشور و مردم را  حل کرد.


وی درباره این که وزیر رفاه گفته  تجمیع بیمه ها منجر به یک بحران اجتماعی می شود نیز گفت : به نظرما می شود برای پیشگیری ازمشکلات احتمالی نیز راهکارهایی اندیشید.البته ما درباره بیمارستان های متعلق به سازمان های بیمه بحثی نداریم بلکه بحث بر سر منابع سازمان بیمه و ساختارها و ساز و کارهای بیمه است.چراکه معتقدیم با وضعیتی که منابع بیمه بین چندین سازمان بیمه توزیع شده استفاده درست از منابع امکان پذیر نیست.


آقاجانی با اشاره به این که تجمیع بیمه ها تجربه جهانی است افزود: کشورهای همسایه ما نیزهمین کار را کردند.ضمن اینکه معتقدیم  با این اقدام خواهیم توانست این کار را با یک بیمه قدرتمند و خرید راهبردی انجام دهیم چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است.


به گفته آقاجانی بیمه به نیابت از مردم باید خدمات استاندارد با کیفیت را با قیمت مطلوب بخرد. حال این وظیفه بزرگ محقق نمی شود به جز وجود یک سازمان بیمه پایه واحد و قدرتمند و متکی به ساز و کارهای علمی با بدنه کارشناسی و در یک کلام صنعت بیمه همه جانبه.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: