کد خبر: ۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، موفقیت‌های حوزه تجهیزات پزشکی را موجب بازدهی بالا در زمینه‌های مختلف برای کشور دانست.

به گزارش شفا آنلاین،مهندس حسین صفوی با اشاره به اینکه در دورانی که تحریم‌ها افزایش یافت تولیدات داخلی چه در حوزه ملزومات مصرفی و چه در حوزه تجهیزات پزشکی، کمک‌های بسیار زیادی به حوزه درمان کرد، اظهار داشت: در این دوران دشوار، تولیدات داخل هیچ گاه متوقف نشد و حتی جاهایی که از تولیدات داخل مصرف کردیم، خوشبختانه در مورد تامین قطعات و تعمیرات آنها نیز کوچک‌ترین دغدغه‌ای نداشتیم.

وی افزود: این کاملا متفاوت است از زمانی که محصولات کشورهای اروپایی را خریداری کرده بودیم و بارها در تامین قطعات یدکی آنها به مشکل برمی‌خوریم. دستگاه‌ها را از کشورهای اروپایی خریداری کرده بودیم ولی تامین قطعات یدکی آنها به مشکل می‌خورد. در بسیاری از موارد دستگاه‌ها از کار می‌افتاد و راه‌ اندازی آنها با تاخیرهای بسیار زیادی روبرو می‌شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با بیان اهمیت تولیدات داخل در ایجاد ثروت و اشتغال است، تصریح کرد: موضوع قابل اتکا بودن صنعت داخل به خود را در این موضوع نباید نادیده گرفت، این موضوع را ما به عنوان ارگان نظارتی کاملا درک کرده و به آن واقفیم؛ لذا آنها را باور داریم و معتقدیم با مساعدت و تلاش صنعت داخل تا حدی توانستیم در برخی حوزه‌ها خود کفا شویم و حتی در واردات کاهش جدی داشته باشیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: