کد خبر: ۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >در برنامه ریزی های جدید مجمع عمومی نظام پزشکی، بررسی جوانب مختلف اجرایی طرح تحول سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده در دستور کار هیئت رئیسه قرار گرفته است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی ضمن بیان این مطلب در خصوص طراحی چند کمیسیون کارشناسی از اعضای مجمع برای رسیدگی به طرح تحول و نظام ارجاع، ابراز داشت: دراین راستا به ریاست کل پیشنهاد تقویت کمیسیون های مشورتی شورای عالی سازمان نظام پزشکی را با اعضای علاقمند و کارشناس مجمع عمومی دادیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما از اجرای طرح تحول سلامت، فراهم آوردن تصویری واقعی و به دور از جنبه های القایی در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: اگر نتایح مثبتی در زمینه ارتقای شاخص های مورد قبول WHO به بار آمده حتما باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت اگر نقاط ضعفی وجود دارد که مانع از اجرا و دوام برنامه ها است، باید مشخص شده و فردیت جامعه پزشکی کاملا روشن شود.

وی اضافه کرد:در این راستا تاثیرگذاری مراحل گوناگون طرح تحول سلامت در ایجاد زمینه های آینده سلامت در جامعه ایران و بررسی نقش آن در ترقی و یا احیانا تخریب این آینده باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.

آقازاده اظهار داشت: نتایج این کارشناسی ها در اختیار مقامات در وزارت بهداشت، وزارت رفاه، شورای عالی سازمان نظام پزشکی و معاونت امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و کمیسیون بهداشت  مجلس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیرو این مهم درخواست برگزاری جلسه ای را با حضور همکاران کارشناس مجمع عمومی از وزیر بهداشت کردیم، افزود: در این جلسه نتایج اولیه بررسی ها را به ایشان ارائه و درخواست همکاری و اعتماد متقابل با انجمن پزشکان عمومی ایران و شورای عالی سازمان برای پخته تر شدن کارشناسی ها را خواهیم داشت.

 وی ادامه داد: در پایان نیز نتایج به دست آمده از اعضای مجمع عمومی، شورای عالی سازمان نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی را در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار خواهیم داد.  

آقازاده با تاکید بر اینکه هدف ما در این کارشناسی ها بر این است که ببینیم چه سیستم و روشی هم برای گیرندگان خدمات و هم ارائه دهندگان سلامت که جامعه پزشکی هستند، مفید و موثر است، ابراز داشت: برای بهره مندی از این مهم باید دو طرف مسئله را صیانت کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: