کد خبر: ۸۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفا آنلاین>سلامت>دولت آمريکا 2ميليون دلار به محققان دانشگاه جزيره راد در ايالات‌متحده آمريکا و دانشگاه کاروليناي شمالي پرداخت مي‌کند تا بر روي اين موضوع تحقيق کنند که آيا آغشته کردن لباس‌ها به ماده حشره‌کش راه مؤثري براي مبارزه با بيماري لايم هست يا خير.
به گزارش شفا آنلاین،سناتور جک ريد که مقيم جزيره راد است، اين هفته اعلام کرده است که اين مبلغ طي 4 سال به تام مدر از دانشگاه راد و استيون مشنيک از دانشگاه کاليفرنياي شمالي پرداخت مي‌شود. گفتني است اين هزينه از مراکز کنترل و پيش‌گيري از بيماري‌‌هاي سازمان ملي ايمني و سلامت شغلي اخذ مي‌شود.

دانشمندان در اين تحقيق ميزان تأثيرگذاري لباس‌هاي آغشته به پرمترين را مطالعه مي‌کنند. آنان مي‌خواهند بدانند آيا استفاده از اين لباس‌ها مي‌تواند بدون اينکه خطري براي فرد ايجاد کند بيماري لايم را در ميان کساني که بيرون از خانه کار مي‌کنند کاهش دهد يا خير. گفتني است بيماري لايم به‌وسيله نيش نوعي کنه به افراد منتقل مي‌شود و مهم‌ترين علائم آن تب، سردرد، خستگي، افسردگي و خارش پوستي هستند.

لايم شايع‌ترين بيماري ناشي از نيش کنه در نيم‌کره شمالي است، اما در آمريکا و اروپا هم شايع شده است. گفتني است شروع لايم با علائم پوستي است و بيمار در اين مرحله دچار تب، سردرد، سفتي گردن و در مرحله بعد دچار علائم عصبي و قلبي مي‌شود و بعدها ممکن است تظاهرات مفصلي و عصبي هم داشته باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: