کد خبر: ۸۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز دندانپزشکی بیمارستان نورافشار با اشاره به اینکه ارائه خدمات دندانپزشکی به معلولان نیازمند تدابیری است، گفت: برای خدمات دندان پزشکی به معلولان باید آنها را بیهوش کرد و در اتاق عمل نسبت به کشیدن، پُر کردن و یا عصب کشی دندان‌هایشان اقدام کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ندا باهنر، مدیر مرکز دندانپزشکی بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با بیان اینکه این بیمارستان وقف معلولان ذهنی شده است، اظهار کرد: بیمارستان نورافشار برای ارائه خدمات درمانی به معلولان ذهنی وقف شده است و ارائه خدمات درمانی به معلولان در این مرکز بسته به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه صورت می‌پذیرد.

وی به وضعیت خاص معلولان ذهنی و بهداشت دهان و دندان آنها اشاره و تصریح کرد: معلولان ذهنی با توجه به معلولیتی که دارند امکان رعایت بهداشت دهان و دندان برای آنها میسر نیست و مرکز دندان پزشکی بیمارستان فوق تخصصی نور افشار به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی به معلولان ذهنی، راه اندازی شده است و به صورت روزانه پذیرای معلولانی است که از خراب بودن دندان‌ها رنج می‌برند.

مدیر مرکز دندانپزشکی بیمارستان نورافشار با اشاره به اینکه ارائه خدمات دندان پزشکی به معلولان نیازمند انجام تدابیر لازم است، اظهار داشت: برای ارائه خدمات دندانپزشکی به معلولان بایستی آنها را بیهوش کرد و در اتاق عمل نسبت به کشیدن، پُر کردن و یا عصب کشی دندان‌های معلولان اقدام کرد، بنابراین وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات دندانپزشکی در اتاق عمل وجود دارد.

وی در خصوص تامین لوازم و تجهیزات مرود نیاز بخش دندانپزشکی بیمارستان فوق تخصصی نور افشار، تصریح کرد: بخش دندانپزشکی بیمارستان فوق تخصصی نور افشار به پیشنهاد خیرین راه اندازی شده است و تمامی تجهیزات و لوازم به کارگرفته شده در این بخش توسط خیرین تهیه و به بیمارستان اهدا شده است.

باهنر یادآور شد: در صورت تامین هزینه‌های دندان پزشکی معلولان توسط خیرین، بیمارستان فوق تخصصی نور افشار این امکان را دارد تا به صورت روزانه به معلولان ذهنی خدمات دندان پزشکی ارائه دهد. در حال حاضر روزانه 2 معلول ذهنی در مرکز دندان پزشکی بیمارستان نور افشار تحت معالجه قرار می‌گیرند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: