کد خبر: ۸۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفا آنلاین>سلامت>کم فعالیتی های جسمی، کمبود ویتامین Dو کلسیم عوامل بسیار مهمی در به وجود آمدن پوکی استخوان در مردان می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد اکبری استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران  در خصوص علل پوکی استخوان در مردان بیان کرد: پوکی استخوان در مردان شامل عوامل زیادی است که از جمله کمبود کلسیم در مواد غذایی ، کم فعالیتی های جسمی بر روی زمین و قرار گرفتن در محیط های بدون جاذبه مثل استخر، دوری از پرتوهای آفتاب و کمبود ویتامین Dو در آخر افزایش سن عواملی هستند که می‌توانند باعث پوکی استخوان در مردان شوند.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت های جسمی منظم و فعالیت های ایستاده مثل پیاده روی، رژیم غذایی مواد لبنی مثل شیر، پنیر، کره، و .... به مقدار مناسب و لازم، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌توان خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش داد و بطور قابل توجهی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: توصیه های درمانی با توجه به شدت عارضه متفاوت است و معمولا با مصرف داروهای کلسیم و انجام فعالیت های جسمی که فشار طولانی به استخوان وارد کند این مشکل قابل کنترل است.

وی افزود: در خصوص حاد شدن ابتلا به پوکی استخوان ممکن است فرد دچار شکستگی های بدون ضربه شود و یا ضربه های خیلی کم سبب ایجاد شکستگی در استخوان فرد گردد.

و درآخر ممکن است ستون مهره ها کج شود و به سمت جلو برود و این مشکل می‌تواند دردهای زیادی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است با کنترل و پیگیری ‌درخصوص مشکل و خطر ابتلا به پوکی استخوان صورت بگیرد و در مراحل اولیه اقدامات لازم انجام شود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: