کد خبر: ۸۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ توانسته است رضایت ۸۵ درصدی مردم را ایجاد کند، اما نگه داشتن این رضایتمندی بسیار دشوار است.

به گزارش شفاآنلاین : علی ماهر در همایش نکوداشت مجریان برتر برنامه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ اظهار داشت: از دانشگاه خواستیم تا بیمارستان‌های برتر در ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ انتخاب کنند و بعد آنها را با معیارهای وزارت بهداشت بررسی کردیم و از آنها خواستیم مستنداتی مانند فیلم و عکس را به ما تحویل دهند.

وی ادامه داد: برنامه ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های وزارت بهداشت همزمان با سایر برنامه‌های طرح تحول سلامت از انتهای سال 92 آغاز شد.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: بسته خدمات ارتقای هتلینگ اولین برنامه‌ای بود که در 15 اردیبهشت 93 توسط وزیر بهداشت ابلاغ و اجرایی شد تا در قالب بهسازی ساختمان و تأسیسات بیمارستان‌ها و اقلام و تجهیزات مراکز درمانی از مناطق محروم شروع شد و اگر چه برخی بیمارستان های شهرهای بزرگ محروم‌تر هستند، اما به دلیل نگاهی که وجود دارد، مناطق محروم را در اولویت قرار دادیم و ابتدا آنها را تجهیز کردیم و اکنون شروع به تجهیز بیمارستان‌های شهرهای بزرگ کرده‌ایم.

ماهر تصریح کرد: کمبود نیروی پرستاری در حوزه بهداشت و درمان آزاردهنده بود و به همین دلیل بخشی از اعتبارات هتلینگ به از بین بردن کمبود پرستار به صورت خرید خدمت اختصاص یافت، هر چند که هنوز در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری بودجه‌ای دراختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت تا استراحتگاه پرستاری داشته باشند.

وی افزود: اولویت بعدی ما برای امسال این بود که ضمن ارائه برنامه‌های قبلی، مبالغی را به صورت علی‌الحساب به بیمارستان‌ها دادیم تا در سال 94 برای شروع تعمیرات اتاق‌های عمل، تکمیل اورژانس‌ها و شروع تعمیر تأسیسات استفاده کنند، ما نیز پیشرفت عملیات این بخش‌ها را کنترل کردیم و بودجه‌های لازم را به آن اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ توانسته است رضایت 85 درصدی مردم را ایجاد کند، اما نگه داشتن این رضایتمندی بسیار دشوار است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: